Sık Sorulan Sorular

Hisse Senedi İşlemleri




Hisse senedi/Varant alım satım işlemlerimi nasıl gerçekleştirebilirim?

https://www.vakifbank.com.tr/hesap-ac.aspx?pageID=2430 linkinde yer alan açıklamalar eşliğinde yatırım hesabınızı açabilir ve VakıfBank Mobil/İnternet Bankacılığı ile TradeOnline uygulamalarından hisse senedi/varant alım satım işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Hisse Senedi/Varant açılışı komisyon oranınız nedir? Komisyon oranlarında değişiklik için ne yapmalıyım?

Hisse senedi/varant alım satım işlemlerinde standart komisyon oranımız binde 2 (0.002)’dir. Komisyon indirim talepleri VakıfBank Şubelerinden ve VakıfBank Çağrı Merkezinden (0850 222 0 724) iletilebilmekte olup talebinizin sonucu SMS tercihi evet olan müşterilere SMS ile bildirilmektedir.

Hisse senedi satışından gelecek tutar ile takas gerçekleşme gününü (T+2) beklemeden hemen senet alabilir miyim?

Pay (hisse senedi) satış bedelleri Takasbank A.Ş. tarafından 2. iş günü aracı kurumların hesaplarına aktarılmakta ve aracı kurumlar da müşterilerine, pay senedi satış işlemi gerçekleştikten sonraki 2. işgünü ödeme yapabilmektedir. Bu nedenle takas alacağının daha önce ödenmesi mümkün olmamaktadır.

Sattığım hisse senedinin takas bakiyesi ile yeni senet alabilir miyim?

Hisse senedi satışı gerçekleştikten sonra takasta görülen satış tutarı karşılığında pay senedi alış talimatı verilebilmektedir. Buradaki tek şart, alış yapmak istediğiniz kıymete Volatilite Bazlı Tedbir Sistemi (VBTS) kapsamında Brüt Takas tedbiri uygulanmıyor olmasıdır.

Hisse senedi maliyetim neden alış yaptığım fiyatın üzerinde görünmektedir?

Ekranlardaki maliyet; komisyon dahil edilerek hesaplanıp ortalama maliyet olarak gösterilmektedir.
Maliyet Örneği;
1000 adet 5.00 TL fiyattan VAKBN senedi almış olduğunuzu düşünelim. Burada gerçekleşen fiyat 5.00 TL olup bunu emir takip menülerinden görebilirsiniz.
1-)Maliyet hesaplanırken önce BSMV dahil ödediğiniz komisyon tutarı hesaplanır;
fiyat*adet*komisyon oranı = 5.00 (fiyat)*1000(adet)*0.002(örnek komisyon oranı)*bsmv(1.05) =10.50
2-)Hesaplanan komisyon tutarla toplanır;
5000+10.50=5.010,50 TL
3-)Bulunan rakam adete bölünür;
5.010,50/1000=5.01050(5.01) rakamı elde edilir ve maliyet olarak başa baş rakamı ekranlarda gösterilir.

Hisse senetleri/Varant işlemlerimde verdiğim emrin durumu hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Girdiğiniz emirlerin durumunu aşağıdaki şekilde sorgulayabilirsiniz.
TradeOnline Mobil uygulamasından hesabınıza giriş yaptıktan sonra Günlük İşlemler menüsünden,
VakıfBank Mobilde Yatırım/Hisse Senedi/Emir Takip menüsünden,
VakıfBank İnternet Bankacılığında Hisse Senedi/Emir Takip menüsünden,
TradeOnline WebClient platformunda ise Emirlerim menüsünden emirlerinizin durumunu (Gerçekleşen-iptal edilen-bekleyen) takip edebilirsiniz.

Brüt Takas uygulanan hisse senetlerinde alım satım işlemleri nasıl yapılmaktadır ve bu payların listesini nereden takip edebilirim?

Volatilite Bazlı Tedbir Sistemi kapsamında Borsa İstanbul bir pay için belirli bir süre ya da süresiz olarak brüt takas uygulanmasına karar verebilmektedir. Brüt takasa tabi bir senet alıyorsanız takas kuralları gereğince bu senedi en erken ertesi iş günü satabilirsiniz. Brüt takasa tabi bir senedi satmanız durumunda ise bakiyenizi takas bakiyenizde ve borsa işlem limitinizde anında görebilir ancak bu bakiyeyi sadece yıldız veya anapazarda yer alan senetlerden alım için kullanabilirsiniz.Brüt takasa tabi payları https://www.borsaistanbul.com/tr/sayfa/493/pay-piyasasi-piyasa-isleyisi linkinde yer alan Brüt takas sekmesine girerek takip edebilirsiniz.

* 01/10/2020 tarihinde devreye alınan Pay Piyasası yeni pazar kurallarına göre Alt Pazar, Yakın İzleme Pazarı ve Piyasa Öncesi İşlem Platformu’nda takas işlemleri brüt takas esaslarına göre gerçekleştirilmektedir.
*Yıldız Pazar ve Ana Pazar’da brüt takas, Borsa İstanbul ve SPK tarafından getirilen tedbir uygulamalarına bağlı olarak pay bazında süreli olarak uygulanmaktadır.

İnternet İşlem Yasağı uygulanan paylar (hisse senetleri) ile nasıl işlem yapılmaktadır?

Volatilite Bazlı Tedbir Sistemi kapsamında Borsa İstanbul tarafından bir pay için belirli bir süre ya da süresiz olarak internetten emir kabulünün yasaklanması yönünde bir karar alınabilir. Bu yasak kapsamına giren senetlere ilişkin emirlerinizi 444 77 72 no’lu Vakıf Yatırım çağrı hattından veya https://www.vakifyatirim.com.tr/iletisim linkinden yer alan bölgenizdeki Vakıf Yatırım şubelerinden birini arayarak iletebilirsiniz.

Emir ilettiğim Hisse Senedi/Varantta girdiğiniz emrin fiyatını görmesine rağmen emir neden gerçeklememiştir?

Borsa İstanbul Pay Piyasasında işlemler fiyat ve zaman önceliğine göre gerçekleştirilir. Farklı fiyat kademelerinden girilen emirler, BİST’e iletiliş zaman önceliğine göre ilgili fiyat kademelerinde sıraya yazılır. Kıymet, ilgili fiyattan işlem görmeye başladığında emirler zaman önceliğine göre BİST tarafından gerçekleştirilir. Ancak bir fiyattan işlem olması bu fiyat kademesindeki tüm emirlerin gerçekleşeceği anlamına gelmez. İlettiğiniz emir karşılığında yeterli sayıda satıcı veya alıcı bulunmaz ise emriniz kısmi gerçekleşebilir veya hiç gerçekleşemeyebilir.

Hisse Senedi Bedelli sermaye artırımlarına nasıl katılırım? Ya da katılmak istemiyorsam ne yapmalıyım?

Sermaye piyasası aracının yeni pay alma hakkı kullanımının son gününden bir gün önce piyasa kapanış fiyatının yeni pay alma hakkı bedelinin üzerinde olması halinde, yeni pay alma hakkı işlemleriniz otomatik olarak gerçekleştirilmektedir. Bunun karşılığında yatırım hesabınızdan bedelli sermaye artırım tutarı tahsil edilip karşılığında senetler verilmektedir.
Fiyat uygun olmasına rağmen bedelli sermaye artırımına katılmak istemeyen müşterilerimizin bunu açıklayıcı bir dilekçe ile Bankamıza ve/veya Vakıf Yatırıma’a ulaştırmaları gerekmektedir.

Kullanmak istemediğiniz rüçhan hakkı kuponlarının rüçhan hakkı kupon satış süresi içinde satışını yapabilirsiniz. Rüçhan hakkı kuponlarının satışının yapılması durumunda yeni pay alma hakkı kullanım işlemi yapılamamaktadır.
Bunun haricinde fiyat eğer uygun değilse (kullandırım tarihi öncesindeki seans kapanışındaki senet fiyatı kullandırım fiyatına eşit veya küçükse) müşterilerimize kullandırım yapılmamaktadır.

Rüçhan senedi alım işlemlerini nereden yapabilirim?
  • VakıfBank Mobil ve TradeOnline üzerinden Hisse senedi alış işlemlerini takip ederek senedinizin Rüçhan kuponundan alabilirsiniz.
  • Vakıf Yatırım Çağrı Hattını arayarak ( 0850 222 77 72) veya,
  • Bölgenizde yer alan Vakıf Yatırım şubelerinden birini arayarak talebinizi iletebilirsiniz. Vakıf Yatırım | Bize Ulaşın (vakifyatirim.com.tr) İlgili şubeler için linke tıklayabilirsiniz.
Rüçhan hakkımı erken nereden kullanabilirim ?
Yatırım yaptığım şirket temettü veya bedelsiz sermaye artırımına gitti hesabıma ne zaman yatar?

Temettü ödemesi veya bedelsiz sermaye artırımında nakit yükümlülüğünüz bulunmamaktadır. Şirketin yaptığı KAP (www.kap.org.tr) açıklamasına istinaden ödeme tarihinde senet veya TL bakiye yatırım hesabınıza otomatik olarak yatacaktır.

Hisse Senetlerimi farklı bir kuruma nasıl virmanlayabilirim?

Hisse senedi virman işlemleri dijital kanallardan yapılamamaktadır. Size en yakın Vakıfbank şubesine giderek dilekçe bırakmanız gerekmektedir.

Yatırım hesabımda bulunan küsurat senetleri portföyümden sildirebilir miyim?

Küsurat senetlerin portföyden silinmesi ya da virmanlanması işlemi dijital kanallardan yapılamamaktadır. Size en yakın Vakıfbank Şubesine dilekçe bırakarak küsurat senetlerinizi değerinden vazgeçerek portföyünüzden sildirebilir veya farklı bir kuruma virman yapabilirsiniz.

TradeOnline İşlemleri




TradeOnline kullanıcı adımı ve/veya şifremi nasıl belirleyebilirim? Şifremi unuttum ne yapmalıyım?

VakıfBank İnternet Bankacılığı'ndan;
Hisse Senetlerim/TradeOnline/TradeOnline Kullanıcı Adı/Şifre Belirleme
VakıfBank Mobil Bankacılık uygulamasından;
Yatırım/Hisse Senedi/TradeOnline Kullanıcı Adı/Şifre Belirleme menüsüne girerek Kullanıcı Adınızı ve şifrenizi belirleyebilir, görüntüleyebilir ve şifrenizi dilediğiniz kadar değiştirebilirsiniz.
Detaylı bilgiye https://www.vakifbank.com.tr/tradeonline-platformu.aspx?pageID=571 linkinden ulaşabilirsiniz.

Anlık olarak hangi verileri, nereden ve nasıl takip edebilirim?

VakıfBank İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık veya Şubelerimiz aracılığıyla hisse senedi işlemlerine tanımlı yatırım hesabı açtıktan sonra hem TradeOnline Web Client (Masaüstü) platformuna hem de TradeOnline Mobil uygulamamıza TradeOnline kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yaparak BIST Pay Düzey 1 ve BIST VİOP Düzey 1 verileri (Karma Paket) ile tüm Endeks verilerini ücretsiz olarak izleyebilirsiniz.Detaylı bilgiye https://www.vakifbank.com.tr/bist-karma-duzey-1-verilerini-ucretsiz-izleme.aspx?pageID=1330 linkinden ulaşabilrsiniz.

TradeOnline uygulamalarında Veri yayını, Grafikler, Data vb. durumlarla ile ilgili problem yaşıyorum nasıl destek alabilirim?

Veri yayını ile ilgili olarak 0212 367 47 00 no’lu Foreks hattından teknik destek alabilirsiniz.

Veri paketlerinin içeriğine ve fiyatlarına nasıl ulaşabilirim?

https://www.vakifbank.com.tr/bist-veri-yayin-paketleri.aspx?pageID=1054 linkinden tüm paketlerimizin içeriklerini görebilir ve fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Veri Paketi satın almak veya iptal etmek istiyorum, bu işlemimi nereden gerçekleştirebilirim?

Satınalma: VakıfBank İnternet Bankacılığına veya Mobil Bankacılığa giriş yaptıktan sonra sırasıyla Hisse Senetlerim>TradeOnline>Lisans Tanımla ve İptal menüsünü kullanarak lisans satın alma ekranına ulaşabilirsiniz. Veri paketinin seçilmesinin ardından ödemenizi yaparak paket kapsamındaki verileri ilgili uygulamadan izleyebilirsiniz. Paket alırken aldığınız paketi hangi kanalda kullanacaksanız ona göre seçim yapmanız gerekmektedir zira internet için aldığınız paketi mobilde, mobil için aldığınız paketi internette kullanamazsınız.

İptal: VakıfBank İnternet Bankacılığına veya VakıfBank Mobil Bankacılık'a giriş yaptıktan sonra sırasıyla Hisse Senetlerim>TradeOnline>Lisans Tanımla ve İptal menüsünden iptal edebilirsiniz.

Ücretsiz derinlikli paket izlemek istiyorum ne yapmalıyım?

İzlemek istediğiniz paketi öncelikle satın almanız gerekmektedir. Sonrasında satın aldığınız takvim ayı içerisinde bırakacağınız komisyon gelirine göre bir sonraki ay bu paketi ücretsiz izleme fırsatını yakalayabilirsiniz. Ücretsiz paketler hakkında detaylı bilgiye https://www.vakifbank.com.tr/ucretsiz-bist-veri-paketleri.aspx?pageID=1109 linkinden ulaşabilirsiniz.

Satın aldığım paketi ne kadar süre izleyebilirim?

Veri paketi satın alınan *takvim ayı içerisinde geçerli olup ay sonunda sona erer. *Takvim Ayı: Veri satın alınan günün içerisinde bulunan ayı temsil eder. Örneğin Eylül ayı içerisinde herhangi bir günde satın alınan veri paketi 30 Eylül’e kadar izlenebilir. Satın almış olduğunuz paketinizi iptal etmediğiniz sürece hesabınızda ayın son günü yeterli bakiye bulunması durumunda, paketiniz otomatik olarak yenilenecektir. Bakiye yetersizliği nedeniyle ücreti tahsil edilemeyen paketler iptal edilecektir.

TradeOnline uygulamasına giriş yaparken SMS gelmiyor ne yapmalıyım?

Öncelikle Bankamız çağrı merkezini (0850 222 07 24) arayarak veya VakıfBank Mobil/İnternet Bankacılığına giriş yaparak sim kart blokenizi kaldırmalısınız. Sonrasında problem devam ediyorsa;
1-cihazınızı kapatıp açmanızı
2-sim kartınızı çıkarıp takmanızı 3-operatörünüz ile görüşmenizi tavsiye ederiz.

Kredi Kartı Başvuruları

Kredi kartına nasıl başvurabilirim?

VakıfBank kredi kartı sahibi olmak için:


  • VB yazıp bir boşluk bırakarak TC Kimlik numaranızı 5724'e SMS ile gönderebilirsiniz.
  • www.vakifkart.com.tr adresinden başvurabilirsiniz.
  • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayabilirsiniz.
  • En yakın VakıfBank Şubesi’ni ziyaret edebilirsiniz.
Kredi kartı başvuru sonucumu nasıl öğrenebilirim?

Kredi kartı başvurunuzun sonucu hakkında 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak bilgi alabilirsiniz.

 

Kredi Kartı Şifre İşlemleri

Kredi kartı şifremi nasıl alabilirim?

Kredi Kartı şifrenizi SMS yoluyla almak istiyorsanız KKSIFRE yazıp boşluk bırakıp kredi kartınızın son 6 hanesi yazıp boşluk bırakıp annenizin evlenmeden önceki soyadının ilk iki harfini yazarak 5724’e mesaj gönderebilirsiniz.

0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak, 4-2 ve ardından 1 nolu seçeneği tuşlayarak, güvenlik teyidinden sonra şifrenizi alabilirsiniz.

Ya da size en yakın VakıfBank Şubesi’ne giderek, kredi kartı şifrenizin cep telefonunuza SMS ile gönderilmesini sağlayabilirsiniz.  

Ek kart sahipleri kredi kartı şifresini almak için Telefon Bankacılığı'nı bizzat arayabilir.

 
Kredi kartı şifremi nasıl değiştirebilirim?
Çipli kredi kartı şifreleri Bankamız Chip&PIN uyumlu (EMV uyumlu) ATM’lerinden, çağrı merkezinden, şubelerimizdeki nakit amaçlı kullanılan POS makinalarından değiştirebileceği gibi Çipli kredi kartlarının şifreleri Visa ve Mastercard logolarının bulunduğu herhangi bir bankaya ait ATM cihazından da değiştirilebilmektedir.

Kredi Kartı Ödemeleri

Kredi kartı borcumu nasıl ödeyebilirim?

Kredi kartı borcunuzu aşağıdaki kanallardan ödeyebilirsiniz:


  • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı
  • İnternet Bankacılığı
  • VakıfBank ATM’leri
  • Tüm VakıfBank Şubeleri
  • Mobil Bankacılık
  • PTT Online Şubeleri
  • Hesap özetimi e-mail ile alabilir miyim?

    Hesap özetiniz, başvuru formunda bildirdiğiniz e-mail adresinize gönderilir. Formda belirtilmemiş ise 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı aracılığı ile bize ulaşıp talebinizi iletebilirsiniz.

    Hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı, İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık’tan yılda 2 kez hesap kesim tarihini değiştirebilirsiniz.

    Kredi kartı borcumu otomatik olarak nasıl ödeyebilirim?

    Aşağıdaki kanallarımızdan otomatik ödeme talimatı verebilir, kredi kartı borcunuzun tamamının ya da asgari tutarının son ödeme tarihinde, hesabınızdan otomatik olarak çekilmesini sağlayabilirsiniz.


    • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı
    • İnternet Bankacılığı
    • VakıfBank Şubelerimiz

    Kredi Kartı Limit Bilgileri

    Kredi kartımın limitini nasıl arttırabilirim?

    Limitinizin artırılmasını istiyorsanız 0850 222 0 724 ü arayabilir ya da İnternet Bankacılığı üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

    Ek kartım için ayrı bir limit belirleyebilir miyim?

    Ek kartın limitini istediğiniz tutarda/oranda belirleyebilirsiniz.

    Kredi Kartı Faiz ve Ücretleri

    Alışveriş faizi nedir?

    Dönem borcundan daha az bir tutarda veya son ödeme tarihinden sonra ödeme yaparak, borcunuzu kredilendirmeniz durumunda işletilecek vergi ve fonlar hariç, aylık net akdi faiz oranıdır.

    Gecikme faizi nedir?

    Asgari ödeme tutarının altında bir ödeme yapılması halinde, asgari tutarın ödenmeyen kısmı için son ödeme tarihinden, asgari ödeme tutarının tam olarak ödendiği tarihe kadar olan süre için hesaplanan vergi ve fonlar hariç aylık faiz oranıdır.

    Nakit avans faizi nedir?
    Kartınızla yaptığınız nakit çekim işlemleri için işlem tarihinden itibaren, ödeme tarihine kadar işletilecek vergi ve fonlar hariç aylık net faiz oranıdır.
    Kredi kartı yıllık üyelik bedeli yasal mıdır?

    Kredi kartlarından alınan üyelik ücreti, bankamızın kredi kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak, yılda bir defa ve kart hamilleriyle karşılıklı olarak imzaladığı sözleşmeye istinaden uygulanan bir ücrettir.

    Yasal düzenlemelere göre, müşterilerden verilen hizmetler karşılığında alınan ücret ve komisyonlar bankalarca belirlenebilmekte, bu bağlamda tüketicilerin haklarını ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır. Ayrıca, Türkiye Bankalar Birliği'nin (www.tbb.org.tr) web sayfasında da kredi kartlarından alınan üyelik aidatının, yasal olduğuna dair duyuru yayınlandığı gibi; gerek İzmir 1. Tüketici Mahkemesi’nin 2004/239 E. ve 2005/1531 K. sayılı ilamı ile gerekse T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün yayımlamış olduğu 12.02.2007 tarihli B140TRK016 00 00-3698 sayılı 2007/02 no’lu Genelgesi ile bankaların, kredi kartı üyelik ücreti talep etmelerinin yasaya uygun olduğuna karar verilmiştir.

    Kredi Kartı Harcama İtirazı

    Harcama İtirazımı Nasıl İletebilirim ?

    Harcama itirazlarınız için size en yakın Şubemizden başvuru yapabilirsiniz.

    Harcama itirazları hakkında detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayın

    Bankomat Hakkında

    Bankomat kartımı alışverişte kullanabilir miyim?

    VakıfBank Bankomat kartınızla alışverişlerinizi, nakit para kullanmış gibi gerçekleştirebilirsiniz. Böylece para taşımanın riskiyle karşılaşmayacağınız gibi, para üstü alma gibi detaylarla da uğraşmazsınız. Hesabınız kredili ise kredinizi de alışverişlerinizde kullanabilirsiniz.

    Bankomat Kartı ile alışverişte günlük limit ne kadardır?

    VakıfBank POS cihazlarını kullanarak yapacağınız alışverişlerinizde, Kredili Bankomat Hesabınızdaki kullanılabilir bakiye kadar alışveriş yapabilirsiniz.

    VakıfBank Bankomat kartını hangi ATM’lerde kullanabilirim?

    2000’i aşkın VakıfBank Bankomat ve ParaBankomat’ında, Bankomat kartınızla bankacılık işlemlerinizi güvenli ve ücretsiz gerçekleştirebilir, yurtiçi ve yurtdışında başka bankalara ait ATM’lerde kartınızı kullanabilirsiniz.

    Vadesiz Bankomat hesabımdaki nakit ile yatırım yapabilir miyim?

    Bankomat kartınıza ait hesabınızı, Havuz Hesabı uygulamasına dahil ettirebilirsiniz. Bu sayede, hesabınızda bulunan nakit fazlasını yatırıma dönüştürebilir, düzenli ödemelerinizin, Bankomat ve ParaBankomat'larımızda yapılabilecek bankacılık işlemlerinizin, otomatik olarak gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz.

    Bankomat hesabıma ait hesap hareketlerimi nasıl görüntüleyebilirim?

    Bankomat hesap hareketlerinizi aşağıdaki hizmetlerimizden görüntüleyebilir ve hesap özetinizi alabilirsiniz:


    • Bankomat ve ParaBankomat'larımızdan
    • İnternet Bankacılığı'ndan
    • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'ndan
    Bankomat Kartımı yenilemek istiyorum, ne yapmalıyım?

    Size en yakın VakıfBank Şubesi’ne uğrayarak veya 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak, kart yenileme talebinizi iletebilirsiniz. Kartınız, talebinize göre şubeye ya da adresinize iletilecektir.

    Bankomat Kartımın şifresini unuttum. Nereden alabilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak Bankomat Kart şifrenizi alabilirsiniz.

    Bankomat Kredisi’nin avantajları nelerdir?

    Hesabınızda para olmasa bile:


    • Kredili Bankomat limitiniz dahilinde para çekebilirsiniz.
    • EFT, havale, fatura ödemesi gibi her türlü bankacılık işleminizi yapabilirsiniz.
    • Hesabınıza düzenli ödeme talimatı vererek, fatura ödemelerinizi ve taksit, kira gibi düzenli ödemelerinizi zamanında yapabilirsiniz.
    Bankomat Kredisi’nin işleyişi nasıldır?

    Hesabınız eksi bakiyedeyken, Kredili Bankomat Hesabı'nıza herhangi bir para girişi olduğunda, hesap otomatik olarak krediyi kapatacaktır. Kullandığınız krediye, sadece kullandığınız gün kadar faiz işler ve işleyen faizi ödeyerek, anapara ödenmeden kredinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Anaparayı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz. Kredili Bankomat Hesapları’nda faiz tahakkuku, ayın son iş günü gerçekleştirilir.



    Bankomat Hesabına döviz yatırıp yurt dışında bu dövizi çekebilir miyim?

    Hayır, Bankomat Hesabı'na yalnızca Türk Lirası yatırabilirsiniz. Yurtdışında çektiğiniz dövizin karşılığı TL hesabınızdan düşer.

    İnternet Bankacılığı Hakkında

    İnternet Bankacılığı nedir?

    İnternet Bankacılığı ile 7 gün 24 saat şubeye gitmeden, pek çok bankacılık işlemini internet erişiminin olduğu her yerden kolayca yapabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nı kullanmak için ne yapmalıyım?

    İnternet Bankacılığı üyesi olmak için öncelikle, size en yakın VakıfBank Şubesi’ne uğrayarak Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesini imzalamanız gerekmektedir. Şubemiz, müşteri numaranızı ve belirteceğiniz hesaplarınızı, İnternet Bankacılığı’na tanımlı hale getirecektir. Daha sonra, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak internet şifrenizi alabilirsiniz. Güvenliğiniz için Telefon Bankacılığı’ndan şifre alırken, bankomat kartınızın ATM’de kullandığınız şifresini doğrulamanız istenecektir. İnternet Bankacılığı başvurusu için sizden hiçbir masraf alınmamaktadır.

    Müşteri numarası nedir?

    Müşteri numarası, VakıfBank'ta hesabınızı açarken size özel olarak verilen, bankamızda sizi tanımlayan 12 haneli numaradır. Müşteri numaranızı bilmiyorsanız veya unuttuysanız 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya herhangi bir VakıfBank Şubesine başvurarak öğrenebilirsiniz.

    İnternet Şifresi nedir?

    İnternet Şifresi, İnternet Bankacılığı’na girişte kullandığınız 8 haneli harf ve rakamlardan oluşan bir koddur. Şifrenizi unutmanız durumunda Şifre Al, Vakıfbank Şubeleri ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı aracılığı ile yeni şifre alabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı Şifremi nasıl değiştirebilirim?

    İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Güvenlik menüsünden internet bankacılığı şifre değişikliği işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı'nda blokemin kaldırılması için ne yapmam gerekir?

    Şifre bilgilerinizi üç kez hatalı girdiğinizde, İnternet Bankacılığı kullanımınız blokelenecektir. Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayıp blokenizi kaldırabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nı kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

    İnternet Bankacılığı’na, tarayıcınızın adres çubuğuna www.vakifbank.com.tr adresini yazarak giriniz, e-posta ile gelen linklerden veya başka internet adreslerinden kesinlikle girmeyiniz.

    Bankamız e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini güncellemesini istemez, şifre ve parola değişiklikleri yaptırmaz. Dikkat edilecek konular hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

    İnternet Bankacılığı’nı daha güvenli hale getirmek için ne yapmalıyım?

    İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden, Güvenlik Ayarları adımı ile tercihleriniz doğrultusunda kanal, erişim ve limit ayarları yapabilirsiniz.

    Sanal Klavye nedir?

    Sanal Klavye, bilgisayar klavyesindeki tuşlar kullanılmadan, sadece fare (mouse) kullanılarak ekrandan şifre/parola girişi yapılmasına olanak sağlayan bir uygulamadır. Klavyenize bastığınız her tuşun bilgilerini kaydeden virüs programlarına ( key logger ) karşı geliştirilen sanal klavye, şifrenizin bu tür programlar tarafından tespit edilmesine karşı size koruma sağlar. Şifre ve parola girişinizi, bilgisayarınızın klavyesini veya sanal klavye üzerindeki tuşları kullanarak yapabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı erişimimi kullanmadığım zamanlar için kapatabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Erişim Ayarları adımını kullanarak istediğiniz tanımlamaları yapabilirsiniz. Yaptığınız kısıtlamaları 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak kaldırabilirsiniz.

    Tek Kullanımlık Şifre (TKŞ) nedir, ücretli midir?

    TKŞ, her kullanımda veya belirli bir süre geçtikten sonra geçerliliğini yitiren ve bir sonraki kullanım için yeniden üretilmesi gereken, sayı ve/veya harf dizisidir. Bankamız TKŞ ürünleri Cep Şifre, Anahtar Şifre ve SMS Şifre’dir. Cep Şifre ve SMS Şifre uygulamamız ücretsiz olup, Anahtar Şifre aracı 19 TL’dir.

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları – Giriş/İşlem Güvenliği adımını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

    Anahtar Şifre aracı için Güvenlik - Güvenlik Araçları -  Sipariş adımını kullanarak sipariş verebilirsiniz. Anahtar Şifre aracı belirttiğiniz adrese kargo ile teslim edilecek olup, araç bedeli dışında bir ücret talep edilmemektedir.

    TKŞ kullanımı 1 Ocak 2010 tarihi itibari ile zorunlu olmuştur.

    Bir Tek Kullanımlık Şifre Aracı ile her bankada işlem yapabilir miyim?

    TKŞ aracınız, sadece VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanılabilir.

    SMS Şifre cep telefonuma gelmezse ne yapmalıyım?

    SMS Şifreyi kullanabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. Lütfen cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz.

    Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir.

    Tüm bunlara rağmen SMS Şifre gelmiyorsa lütfen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayınız.

    Anahtar Şifre aracımı teslim aldım, nasıl kullanabilirim?

    Şubeden teslim alınan Anahtar Şifre aracı kullanıma hazırdır. Fakat İnternet Bankacılığı’nda siparişi verilen ve kargo ile adrese teslim edilen Anahtar Şifre aracının aktif olması için İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Kullanıma Açma adımı kullanılarak, aktivasyon işleminin yapılması gerekmektedir.

    Anahtar Şifre aracı aktivasyon işlemi için öncelikle ilgili alana araç seri numarası yazılır, daha sonra araç tarafından ard arda üretilen 2 şifrenin de yazılması ile aktivasyon işlemi gerçekleştirilir.

    Anahtar Şifre aracı ile nasıl şifre üretilir?

    Anahtar Şifre aracı, üzerinde yer alan şifre üretme tuşuna ilk kez basıldığında araç ekranında “INIT” sembolü görünür.

    Araç ekranında “SNR” sembolünün görünür olması araç seri numarasının görüntüleniyor olduğu anlamındadır. (Aracın seri numarası aynı zamanda aracın arka tarafında da SNR: şeklinde yazmaktadır.)

    Şifre üretmeye başlamak için, araç ekranında “OTP” sembolü görününceye kadar (yaklaşık 5-10 saniye) şifre üretme tuşuna basılmalıdır. “OTP” sembolünün ekranda görünüyor olması aracın şifre üretmeye başladığı anlamındadır. 

    Araç şifre üretmeye başladıktan sonra şifre üretme tuşuna her basıldığında yeni bir şifre üretecektir. Her yeni şifre üretme işlemi için üretme tuşu yaklaşık 2 - 5 saniye basılı tutulmalıdır.

    Anahtar Şifre aracım/cep telefonum olmadan, nasıl kullanabilirim?

    TKŞ aracınız (Cep telefonu/Anahtar Şifre aracı) yanınızda değil ise, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak, İnternet Bankacılığı’na giriş yönteminizi değiştirebilirsiniz.

    Cep telefonu numaramı ve e-posta adresimi nasıl güncelleyebilirim?

    Cep telefonu numaranızı, en yakın VakıfBank Şubesi’ne başvurarak, e-posta adresinizi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya İnternet Bankacılığı’ ndan güncelleyebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nda havale/EFT/döviz alış-satış işlemleri için limitler nedir?

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Limit Ayarları adımını kullanarak, havale/EFT/döviz alış-satış işlemleriniz için günlük limit belirleyebilirsiniz.

    Eğer limit belirlememiş iseniz, havale için geçerli olacak günlük üst limit 30.000,00TL, EFT için geçerli olacak üst limit 50.000,00TL,, Döviz Alış-Satış için geçerli olacak günlük üst limit ise 30.000,00 USD ve karşılığıdır. Belirli bir tarihte yapacağınız havale/EFT’lerin ve o gün vereceğiniz talimatların toplam tutarı, günlük havale/EFT limitinizden fazla olamaz.

    Havale ve EFT için işlem alt limiti 1,00 TL, döviz alış-satış için ise 1,00 USD ve karşılığıdır. Döviz işlemleri için belirlenebilecek günlük maksimum limit 500.000,00 USD ve karşılığıdır.

    İnternet Bankacılığı’nda yapacağım işlemler için saat sınırlaması var mı?

    EFT işlemlerinizi iş günlerinde saat 00:01 ile 17:15 arasında gerçekleştirebilirsiniz. Havale ve fatura ödeme işlemlerinizi ise 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz. 17:15'ten sonra veya tatil günlerinde, işlem tarihini değiştirerek EFT'nizin ileri bir tarihte gerçekleşmesi için talimat verebilirsiniz.

    Yanlış bir hesaba EFT yaparsam, iptal işlemi için ne yapabilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya size en yakın VakıfBank Şubesi'ne uğrayarak iptal talebinizi iletebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığından yaptığım işlemlerden alınan ücretler nelerdir?

    İşlem Ücretlerini Görmek İçin tıklayınız.

    IBAN nedir?

    Avrupa Birliği düzenlemeleri çerçevesinde, para transferlerinin hızını ve kalitesini artırmak ve maliyetini düşürmek amacıyla IBAN ( International Bank Account Number ) adı verilen uluslararası banka hesap numarası standardı geliştirilmiştir. T.C. Merkez Bankası Tebliği gereği, 1 Ocak 2010 tarihi itibarı ile, EFT'lerde IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası) kullanımı zorunludur. Türkiye IBAN’ı 26 haneden oluşmaktadır. İlk iki hane uluslararası kodu (TR) içerirken, izleyen iki hane kontrol basamaklarını oluşturur ve IBAN’ın doğrulanmasında kullanılır. Sonraki beş hane banka kodunu, son 16 hane ise banka hesap numarasını ifade etmektedir. Bankamız hesaplarına ait IBAN numarasını öğrenmek için lütfen tıklayınız.

    İnternet Bankacılığı’nı sadece görüntüleme amaçlı kullanabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’na tanımlı hesaplarınızın ayarlarını “Görüntüleme” olarak değiştirebilir ve hesabınızdan finansal işlem yapılmasını engelleyebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’ndan yapmış olduğum işlemlerin dekontunu nasıl alacağım?
    Son 1 yıl içerisinde yapmış olduğunuz tüm işlemlere ait dekontları, İnternet Bankacılığı’ndan görüntüleyebilirsiniz. Dekontlar, bilgilendirme amaçlıdır. Dekontunuzu resmi işlemlerinizde kullanmak istediğinizde, en yakın şubemize başvurarak alabilirsiniz.
    İnternet Bankacılığı’nda dekontları açamıyorum?

    Eğer bilgisayarınızda açılır pencere engelleyicisi varsa, açılır pencerelerden büyük bir bölümünün görüntülenmesi engellenmiştir.

    Bilgisayarınızdaki açılır pencere engelleyicisini kaldırmak için tarayıcınızın Araçlar - İnternet Seçenekleri menüsünden “Gizlilik” sekmesinde yer alan “Açılır Pencere Engelleyicisi” ayarı kontrol edilmelidir. Probleminizin devam etmesi durumunda 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak yardım talep edebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’ndan hesap açma/kapama işlemlerini yapabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda vadesiz/vadeli TL ve DTH hesap açabilir, dilerseniz açtığınız hesapları “Hesap Kapama” adımını kullanarak kapatabilirsiniz. Vadesiz hesabınızı kapatmak için hesap bakiyenizin "0" olması gerekmektedir. Kredili Bankomat hesapları, üzerinde kayıtlı talimat ve borç bulunan hesaplar kapatılamamaktadır.

    İnternet Bankacılığı’ndan Vadeli Hesap açmak avantajlı mıdır?

    İnternet Bankacılığı‘nı kullanarak, VakıfBank güncel faiz oranlarının 1 puan fazlasına kadar günün her saatinde, 1 günden 365 güne kadar e-Vadeli TL / DTH hesabı açabilirsiniz. Hesap açma alt limiti 1.000 TL - 1.000 USD ve 1.000 EUR'dur. 

    Eğer e-vadeli hesap açmak istediğiniz döviz cinsinden vadesiz hesabınız bulunmuyorsa, “Vadesiz Hesaplarım” menüsünden, Vadesiz hesap açma adımını kullanarak vadesiz hesap açabilirsiniz. Hatta bankamızda en az bir otomatik ödeme talimatınız varsa, vadeli mevduatınız İnternet Bankacılığı’na özel ek faiz oranları ile yenilenecektir.

    İnternet Bankacılığı kullanarak hesabıma para yatırıp çekebilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda vadeli hesabınıza para yatırma ve para çekme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Vade bitiş tarihinden farklı bir günde para çekilmesi durumunda o vade için faiz, hesapta kalan tutar üzerinden hesaplanacaktır. Vadeli hesaplardan vadesinden önce çekilen tutara, vadesiz hesaplara uygulanan faiz oranları uygulanır. Vadeli hesaba para yatırma işlemini ise yalnızca, vade bitiş tarihinde yapabilirsiniz.

    Hisse Senedi alış-satış işlemlerinde işlem komisyonu ne kadardır?

    İnternet Bankacılığı’ndaki hisse senetleri alış ve satış işlemlerinizde %0.2 (Binde 2) komisyon alınmaktadır.



    İnternet Bankacılığı’nda Altın alış-satış işlemlerimi nasıl yapabilirim?

    İnternet Bankacılığı’nda altın alış-satış işlemlerinizi hafta içi 08:45 - 18:00 saatleri arasında yapabilirsiniz. Dünya altın standartlarına uygun 5, 10, 50 ve 100 gramlık külçe altınların, 2 gramlık Maşallah Altınlarının, Mimar Sinan anısına bastırılmış 20 gramlık Sinan Altınının ve Güneydoğu Anadolu Projesi anısına çıkarılan 32 gramlık GAP Altınlarının, Menkul Kıymet Merkezleri ile tüm şubelerimizde ve İnternet Bankacılığı’nda stoklar dahilinde, alış ve satış işlemleri gerçekleşmektedir.

    İnternet Bankacılığı’nda Kredi Kartı şifremi belirleyebilir miyim?

    “Kredi Kartı Şifre İşlemleri” adımı ile 4 haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Şifre bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Güvenliğiniz için şifrenizi, banka personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayınız. Doğum tarihi gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız.

    Kredi Kartı limit artırım talebi nasıl yapılır?

    İnternet Bankacılığı’nda, sadece ek kartınız için limit değişikliği yapabilirsiniz. Ayrıca Sanal Alışveriş Limit Belirleme adımını kullanarak, kredi kartı sanal alışveriş limitinizi anında güncelleyebilirsiniz.

    Sanal alışveriş limitiniz, en fazla kartınızın kullanılabilir limiti kadar olabilir. Limit artırım talebinizi 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak iletebilirsiniz.

    Havuz Hesabı nedir?

    17/11/2021 tarihi itibarıyla, Havuz Hesabı kapsamında otomatik fon alımı ve yeni Havuz Hesabı açılması işlemleri durdurulmuştur. Müşterilerimizin aksi bir talimatı olmadığı sürece Havuz Hesabına ilişkin fon satım işlemlerine devam edilecektir. Havuz Hesabı yerine Kovan Hesabı açabilirsiniz.

    Bakiyem yetersiz olduğunda otomatik ödeme işlemlerim nasıl gerçekleşir?

    Havuz Hesabınıza otomatik ödeme talimatı verdiğiniz zaman ödemeleriniz sırasıyla;

    • Hesabınızın bakiyesi,
    • Havuz hesabınıza bağlı B Tipi Havuz Likit Fon (1. Fon) bakiyeniz,
    • Havuz hesabınıza bağlı B Tipi Likit Fon (6. Fon) bakiyeniz,
    • Havuz hesabınıza bağlı USD, EURO bakiyeniz,
    • Kredili Bankomat-7/24 hesabınızın limiti taranarak gerçekleştirilir.


    Cep Şifre nedir?

    Cep Şifre, VakıfBank’ın müşterilerine sunduğu tek kullanımlık şifre seçeneklerinden biridir. Cep telefonunuza yükleyeceğiniz uygulama üzerinden, tek kullanımlık şifre üretmenizi sağlar.

    Cep Şifre yüklü olan cep telefonuyla ilgili sorun olduğunda ne yapmalıyım?

    Cep Şifre'yi cep telefonunuza yükledikten sonra telefonunuzun kaybolması, çalınması veya 3. şahısların eline geçmesi durumunda, hemen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak gerekli güvenlik önlemlerini aldırmanız gereklidir. Aksi takdirde, uğrayacağınız zarar ve kayıplardan bankamız sorumlu değildir.

    Cep Şifre'yi hangi kanallarda kullanabilirim?

    Cep Şifre'yi sadece İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanabilirsiniz.

    Cep Şifre ile nasıl şifre üretebilirim?

    Cep Şifre uygulamasında “Şifre Üret” seçeneğini seçtiğinizde sizden, 6 haneli PIN Kodunuzu girmeniz istenecektir. PIN Kodunuzu başarıyla girdikten sonra, üretilen 6 haneli Tek Kullanımlık Şifreniz, 30 saniye boyunca cep telefonunuzun ekranında gösterilecektir.

    Cep Şifre'yi kullanmak istemiyorsam ne yapmalıyım?

    Herhangi bir sebepten dolayı Cep Şifre'yi kullanıma kapatmak için İnternet Bankacılığı’nda “Güvenlik - Güvenlik Ayarları -  Giriş/İşlem Güvenliği” adımından, diğer Tek Kullanım Şifre ürünlerine geçiş yapabilirsiniz. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan da Tek Kullanım Şifre tercihinizi değiştirebilirsiniz.

    Cep telefonu modelimi değiştirdiğimde ne yapmalıyım?

    Telefon değişikliği durumunda, Cep Şifre uygulamasını yeniden aktifleştirmek gerekmektedir. Uygulama, operatör bağımsız olarak çalışmakta olup, operatör ya da SIM kart değiştirilmesi uygulamanın çalışmasını etkilemeyecektir.

    Yeni telefonunuz Cep Şifre'yi desteklemiyorsa; İnternet Bankacılığına girebilmek için Cep Şifre'yi kullanıma kapatmanız gerekmektedir. Bu işlemi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan gerçekleştirebilirsiniz.

    Cep Şifre uygulamasını yüklemek ve şifre üretmek ücretli midir?

    Cep Şifre uygulamasını, telefona indirmek ve cep şifre üretmek ücretsizdir. 

    Sadece, telefona yükleme işleminde bazı marka telefonların bazı modellerinde “Uygulama Yöneticisi” içindeki ayarlarda, çevirim içi sertifika kontrolü açık olduğunda uygulamanın içerisindeki sertifikayı doğrulamak için telefon, uygulamadan bağımsız olarak başka adrese gitmekte olup, bu nedenle ücret yansıyabilmektedir. Sorunun çözümü için cep telefonunuzun “çevrim içi sertifika kontrolü: Kapalı” olduğu kontrol edilmelidir. Belirtilen ayarların yapılması durumunda, Cep Şifre uygulaması ücretsiz olarak yüklenebilir.

    Cep Şifre uygulamasını yüklerken sorun yaşarsam ne yapmalıyım?

    Bankamız sisteminde cep telefon numaranızın kayıtlı olup olmadığını, cep telefonunuzun WAP ayarlarının yapılmış olduğunu, cep telefonunuzun Java uygulamalarını desteklediğini ve telefonunuzda Java güncel yazılımının yüklü olduğunu kontrol ediniz.

    Cep Şifre ile ürettiğim şifreleri girmezsem ne olur?

    Üst üste çok sayıda Cep Şifre üretip hiçbirini kullanmamanız durumunda, Cep Şifreniz uyumunu kaybeder. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı‘nı arayarak, Cep Şifre için uyum işlemi yapabilirsiniz.

    PIN kodunu unutursam ya da çok sayıda hatalı giriş yaparsam ne olur?

    PIN kodu 5 kez hatalı girilirse, uygulama kilitlenir ve çalışmaz. PIN kodu kilitlendiğinde ya da unutulduğunda, tekrar aktivasyon yapılması gereklidir. 

    Bireysel müşteri iseniz 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan, kurumsal müşteri iseniz şubelerimizden aktivasyon işlemini yapabilirsiniz.


    İnternet Bankacılığı’nda Cep Şifre'yi hatalı girersem ne olur?

    İnternet Bankacılığı’nda Cep Şifrenizi üst üste hatalı girmeniz durumunda, İnternet Bankacılığı erişiminiz bloke olur. Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan blokenizi açabilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.

    Mobil Bankacılık Hakkında

    Mobil Bankacılık nedir?

    Mobil Bankacılık, bankacılık işlemlerinizi mobil cihazınızdan gerçekleştirmenizi sağlayan akıllı telefon ve tabletler için geliştirilmiş bir uygulamadır.

    Mobil Bankacılık’ı kimler kullanabilir?

    Bankamız İnternet Bankacılığı kanalını kullanan tüm bireysel müşterilerimiz, uygulamayı cihazlarına yükleyip, gerekli aktivasyon aşamalarını cihaz üzerinden tamamlayarak Mobil Bankacılığı kullanabilirler.

    Mobil Bankacılık’ı nasıl aktifleştirebilirim?

    Uygulamayı mobil cihazınıza yükledikten sonra “Aktivasyon” adımlarını takip etmeniz yeterlidir. Aktivasyon işleminde sırasıyla müşteri numaranız, internet bankacılığı şifreniz ve internet bankacılığında kullanılan tek kullanımlık şifreniz sorulacaktır. Bu adımları başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra uygulamayı kullanabilmek için gerekli olan ve 6 haneli uygulama şifresini belirlemeniz istenecektir. Uygulama şifresi belirlendikten sonra aktivasyon işlemi tamamlanmış olacaktır.

    Yurtdışında da Mobil Bankacılık'ı kullanabilir miyim?

    Mobil şebeke veya kablosuz internet bağlantısı bulunan her yerde Mobil Bankacılığı kullanabilirsiniz.

    Mobil Bankacılık ile hangi işlemleri yapabilirim?

    Mobil Bankacılık’tan yapılabilen işlemlerin listesini görmek için lütfen tıklayınız.

    Mobil Bankacılık ile yapılan işlemlerin masrafı nedir?

    Mobil Bankacılık işlem masrafları, İnternet Bankacılığı ile aynıdır.

    Mobil Bankacılık ile yapılan işlemlerin limiti nedir?

    İnternet Bankacılığı için belirlenen güvenlik ayarları ve işlem limitleri Mobil Bankacılık için de geçerlidir.

    Mobil Bankacılık ile ilgili yaşadığım sorunlarda ne yapmalıyım?

    Mobil Bankacılık ile ilgili istek, öneri ve sorunlarınızı www.vakifbank.com.tr de yer alan VakıfBank Sorun Çözelim adımından veya 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan iletebilirsiniz.

    Mobil Bankacılık’ta yer almayan diğer bankacılık işlemlerinizi İnternet Bankacılığı, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı ve şubelerimizden gerçekleştirebilirsiniz.

    Telefon Bankacılığı Hakkında

    Telefon Bankacılığı’na nasıl başvurabilirim?

    Telefon Bankacılığı hizmetinden yararlanabilmeniz için Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesi’ni imzalamış olmanız gerekmektedir.

    0850 222 0724 Telefon Bankacılığı ile işlemlerinizi gerçekleştirmek için Kredi Kartı ya da Bankomat Kartınızın her hangi birinin şifresi yeterlidir.

    Telefon Bankacılığı üzerinden hangi işlemleri yapabilirim?
    • Kredi Kartı İşlemleri
    • Hesap İşlemleri
    • Para Transferleri
    • Şifre İşlemleri
    • Fatura Ödemeleri
    • Yatırım İşlemleri
    • Döviz İşlemleri
    • İnternet Teknik Yardım
    Telefon Bankacılığı’nı aramak ücretli mi?

    0850 222 0 724 ile yapacağınız görüşmeler için sabit telefonlardan arama yaptığınızda, şehir içi görüşme ücreti ödersiniz. Sadece cep telefonuyla yapılan aramalarda GSM operatörünün tarifesi uygulanır. 

    Cep telefonumdan ve yurtdışından Telefon Bankacılığı'nı nasıl arayabilirim?

    Cep telefonu ile aramak istediğinizde, 0850 222 0 724 olarak aramanız gerekmektedir. Yurt dışından yapacağınız aramalarda 0090 ve şubemizin bulunduğu herhangi bir ilin alan kodundan sonra, 0850 222 0 724'ü tuşlayabilirsiniz.
    Örnek: 009 0212 0850 222 0 724

     

    Krediler

    Taksitli İhtiyaç Kredisinin özellikleri nelerdir?
    • Belirli ve düzenli bir geliri olan (ticari nitelikli kişiler hariç) ve istihbaratı olumlu olan, gerçek kişilere kullandırılır.
    • 60 aya kadar vade seçenekleri ile aylık, 3 aylık dönemler veya değişken taksitlerle geri ödeme seçenekleri vardır.
    • Kredi kullanan kişiye Hayat Sigortası yapılır.
    • Teminat karşılığı kullandırılır.
    Taksitli İhtiyaç Kredisine başvuru için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.

    Kredi çeşidine göre ek belge ya da teminatlar istenebilir. Size özel kredi faiz oranlarını görmek için tıklayınız. Ödeyeceğiniz kredi taksitlerini hesaplamak için tıklayınız.

    Otomobil Kredisi’nin özellikleri nelerdir?
    • Belirli ve düzenli bir geliri olan ve istihbaratı olumlu olan gerçek kişilere kullandırılır.
    • 60 aya kadar vade ile aylık, 3 aylık dönemler veya değişken taksitlerle geri ödeme seçenekleri vardır.
    • Kredi kullanan kişiye Hayat Sigortası yaptırılır.
    • Araç rehni ve buna ek olarak kefalet, gayrimenkul ipoteği ya da nakit-mevduat-döviz tevdiat rehninden en az biri teminat olarak alınır.
    Kaç yaş otomobil için 2.El Otomobil Kredisi kullanabilirim?
    • Otomobil en fazla 7 yaşında olabilir.
    • Oto Kredisi faiz oranlarımız için tıklayınız
    • Oto Kredisi faiz oranlarımız ve taksit hesaplama için tıklayınız
    Otomobil Kredisi'ne başvurmak için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.
    • Otomobil faturası ya da proforma faturası.
    2. El Otomobil Kredisi’ne başvurmak için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu.
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi.
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.
    • Ruhsat fotokopisi.
    • Noter satış sözleşmesi.
    • Araç üzerinde takyidat olmadığına ilişkin yazı veya trafikten çekme kaşesinin vurulmadığına dair belge.
    Konut Kredisi ile ilgili nereden bilgi alabilirim?
    Konut kredisi ile ilgili bilgi almak için tıklayınız.
    Ek Hesap nedir?

    Vadesiz Mevduat Hesabınızda yeterli miktarda para olmasa bile, limitiniz dahilinde birçok bankacılık hizmetinden yararlanmanıza olanak sağlayan bir hizmettir.

    Ek Hesap işleyişi ile ilgili bilgi alabilir miyim?

    Hesabınız eksi bakiyedeyken, Ek Hesabınıza herhangi bir para girişi olduğunda, hesap otomatik olarak krediyi kapatacaktır. Kullandığınız Ek Hesaba sadece kullandığınız gün kadar faiz işler ve yalnızca işleyen faizi ödeyerek, anapara ödenmeden kredinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Anaparayı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz.

    Altın Hesabı

    Altın Fırsat nedir?

    VakıfBank, her miktardaki tasarruflarınıza, güvenli bir şekilde gramla külçe altın alıp-satabileceğiniz bir fırsat sunuyor. Üstelik çalınma riski olmadan, hiçbir komisyon ve masraf ödemeden...

    Tek yapmanız gereken, VakıfBank’ta yatırım hesabı açtırmak ve istediğiniz miktarda kaydi altın alım-satım talimatı vermek... İşçilik kaybı olmadan, gramajının az olması, düşük ayarlı ya da eski tarihli olması gibi durumlarla karşılaşmadan bir gram ve üzerinde kolayca altın alıp satmanın avantajından yararlanabilirsiniz.

    Kaydi altın alım-satımı nasıl yapılır?

    Yatırım Hesabınız ile İAB’den (İstanbul Altın Borsası) alınan 995/1000 saflıktaki külçe altınları, 1 gramdan başlayan tutarlarda kaydi olarak alıp satabilirsiniz.

    Altın fiyatları nasıl belirlenir?

    Altın alış-satış fiyatlarımız, yurt içi ve yurt dışı piyasalardaki gelişmelere, İstanbul Altın Borsası’nda ve uluslararası tezgahüstü piyasalarda oluşan fiyatlara, döviz kurlarındaki değişimlere paralel belirlenecek ve gün içinde değişebilecektir.

    Ücret ve Komisyonlar Hakkında

    Kart ücreti nedir? Yasal dayanağı var mıdır?

    Kredi kartlarından alınan üyelik ücreti, bankamızın Kredi Kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak yılda bir defa ve kar hamilleriyle karşılıklı olarak imzaladığı  sözleşmeye istinaden uygulanan bir ücrettir.


    Yasal düzenlemelere göre, müşterilerden verilen hizmetler karşılığında alınan ücret ve komisyonlar bankalarca belirlenebilmekte, bu bağlamda tüketicilerin haklarını ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır. 
    Ayrıca, Türkiye Bankalar Birliği'nin (www.tbb.org.tr) web sayfasında da kredi kartlarından alınan üyelik aidatının yasal olduğuna dair duyuru yayınlandığı gibi, gerek İzmir 1. Tüketici Mahkemesi’nin 2004/239 E. ve 2005/1531 K. sayılı ilamı ile gerekse T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün yayımlamış olduğu 12.02.2007 tarihli B140TRK016 00 00-3698 sayılı 2007/02 no’lu Genelgesi ile bankaların, Kredi Kartı üyelik ücreti talep etmelerinin yasaya uygun olduğuna karar verilmiştir


    Bu çerçevede, kart hamillerinden alınan kart ücreti ve yıllık üyelik ücreti sözleşmeye ve yasal düzenlemelere istinaden belirlenerek tahsil edilmektedir.