Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.

İnternet Bankacılığı Sık Sorulan Sorular

Merak Ettikleriniz

İnternet Bankacılığı ile 7 gün 24 saat şubeye gitmeden pek çok bankacılık işlemini, internet erişiminin olduğu her yerden kolayca yapabilirsiniz.

  • İnternet Bankacılığı üyesi olmak için öncelikle size en yakın VakıfBank Şubesi'ne uğrayarak Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesi’ni imzalamanız veya İnternet Müşterisi Ol hizmetini kullanmanız gereklidir. 
  • Daha sonra, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak Dijital Şifrenizi alabilirsiniz.
  • Güvenliğiniz için Telefon Bankacılığı’ndan şifre alırken Bankomat Kart’ınızın ATM’de kullandığınız şifresini doğrulamanız istenir.
  • İnternet Bankacılığı başvurusu için sizden hiçbir masraf alınmaz.
     

Müşteri numarası, VakıfBank'ta hesabınızı açarken size özel olarak verilen, bankamızda sizi tanımlayan 12 haneli numaradır.

Müşteri numaranızı bilmiyorsanız veya unuttuysanız 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak veya herhangi bir VakıfBank Şubesine başvurarak öğrenebilirsiniz.
 

  • VakıfBank Mobil, İnternet Bankacılığı ve Cep İmza uygulamasında kullanılan tek bir şifredir.
  • Dijital Şifre’nizi, 3. şahısların tahmin edemeyeceği şekilde belirlemek ve korumak sizin sorumluluğunuzdadır.
  • Dijital Şifre bankamız çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşılmamalı ve yazılı olarak saklanmamalıdır.
  • Dijital Şifrenizin hatalı girilmesi sonucu bloke olması durumunda, kart bilgileriniz veya kimlik kartınız ile belirtilen adımları takip ederek blokenizi kaldırabilirsiniz. Kimlik kartınız veya bankamıza ait kartınızın bulunmuyorsa blokenizi 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kaldırabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, Profil > Ayarlar > Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları > Şifre Değişikliği adımlarını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Şifrenizi beş kez hatalı girdiğinizde İnternet Bankacılığı kullanımınız bloke olur. Dijital Şifrem Yok/Unuttum adımından blokenizi kaldırabilir, şifrenizi alabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’na, tarayıcınızın adres çubuğuna www.vakifbank.com.tr adresini yazarak giriniz. e-posta ile gelen linklerden veya başka internet adreslerinden, kesinlikle girmeyiniz.

İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden Güvenlik Ayarları adımı ile tercihleriniz doğrultusunda kanal, erişim ve limit ayarları yapabilirsiniz.

Sanal Klavye bilgisayar klavyesindeki tuşlar kullanılmadan, sadece fare (mouse) kullanılarak ekrandan müşteri numarası/şifre girişi yapılmasına  olanak sağlayan bir uygulamadır.

Klavyenize bastığınız her tuşun bilgilerini kaydeden virüs programlarına (key logger) karşı geliştirilen Sanal Klavye, şifrenizin bu tür programlar tarafından tespit edilmesine karşı size koruma sağlar.

Müşteri numarası ve şifre girişinizi, bilgisayarınızın klavyesini veya Sanal Klavye üzerindeki tuşları kullanarak yapabilirsiniz.
 

İnternet Bankacılığı’nda, Profil > Ayarlar > Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları > Erişim Ayarları adımını kullanarak istediğiniz tanımlamaları yapabilirsiniz. Yaptığınız kısıtlamaları, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kaldırabilirsiniz.

TKŞ, her kullanımda veya belirli bir süre geçtikten sonra geçerliliğini yitiren ve bir sonraki kullanım için yeniden üretilmesi gereken sayı dizisidir. Bankamız TKŞ ürünleri; Anahtar Şifre, Cep İmza ve SMS Şifre’dir.

İnternet Bankacılığı’nda, Profil > Ayarlar > Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları > Dijital Bankacılık Giriş Yöntemi adımlarını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Anahtar Şifre aracı, belirttiğiniz adrese kargo ile teslim edilecek olup, araç bedeli dışında bir ücret talep edilmemektedir. TKŞ kullanımı, 1 Ocak 2010 tarihi itibari ile zorunludur.
 

TKŞ aracınız, sadece VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Müşteri İletişim Merkezi'nde kullanılabilir.

SMS Şifreyi kullanabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. Lütfen cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz.
Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir.

Tüm bunlara rağmen SMS Şifre gelmiyorsa lütfen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.

TKŞ aracınız (Cep Telefonu/Anahtar Şifre Aracı) yanınızda değil ise, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak İnternet Bankacılığı’na giriş yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Cep Telefonu numaranızı / e-posta adresinizi İnternet Bankacılığı ve VakıfBank Mobil’den güncelleyebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, Profil > Ayarlar > Limit Ayarları adımını kullanarak Havale /EFT/Döviz/Kıymetli Maden/VakıfPay/SWIFT işlemleriniz için günlük limit belirleyebilirsiniz.

Eğer limit belirlememiş iseniz, havale için geçerli olacak günlük üst limit 500.000,00 TL, EFT için geçerli olacak üst limit ise 300.000,00 TL dir. Belirli bir tarihte yapacağınız havale/EFT’lerin ve o gün vereceğiniz talimatların toplam tutarı, günlük havale/EFT limitinizden fazla olamaz. Döviz alış-satış için geçerli olacak günlük üst limit ise aşağıdaki şekildedir.
 

İşlem Tipi Limit Bilgisi
Döviz Alış 50.000 USD
Döviz Satış 100.000 USD
Çapraz Döviz 30.000 USD
Kıymetli Maden Alış 500.000 TL
Kıymetli Maden Satış 1.500.000 TL
Çapraz Kıymetli Maden 200.000 TL

Havale ve EFT için işlem alt limiti 0,01 TL, döviz alış-satış için ise 1,00 USD ve karşılığıdır.

  • EFT işlemlerinizi, iş günlerinde saat 00.01 ile 17.15 arasında gerçekleştirebilirsiniz.
  • Havale ve fatura ödeme işlemlerinizi ise 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz.
  • 17.15'ten sonra veya tatil günlerinde, işlem tarihini değiştirerek EFT'nizin ileri bir tarihte gerçekleşmesi için talimat verebilirsiniz.

EFT işleminin iptali için 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak talebinizi iletebilirsiniz. Havale işleminin iptali için ise şubenize başvurunuz.

İşlem ücretlerini görmek için tıklayınız.

Avrupa Birliği düzenlemeleri çerçevesinde para transferlerinin hızını ve kalitesini artırmak ve maliyetini düşürmek amacıyla IBAN ( International Bank Account Number ) adı verilen uluslararası banka hesap numarası standardı geliştirildi.

T.C. Merkez Bankası Tebliği gereği 1 Ocak 2010 tarihi itibarı ile EFT'lerde IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası) kullanımı zorunludur.

Türkiye IBAN’ı, 26 haneden oluşur. İlk iki hane uluslararası kodu (TR) içerirken, izleyen iki hane kontrol basamaklarını oluşturur ve IBAN’ın doğrulanmasında kullanılır. Sonraki beş hane banka kodunu, son 17 hane ise banka hesap numarasını ifade etmektedir. Bankamız hesaplarına ait IBAN numarasını öğrenmek için lütfen tıklayınız.
 

İnternet Bankacılığı’na tanımlı hesaplarınızın ayarlarını, “Görüntüleme” olarak değiştirebilir ve hesabınızdan finansal işlem yapılmasını engelleyebilirsiniz.

  • Son bir yıl içerisinde yapmış olduğunuz tüm işlemlere ait dekontları, İnternet Bankacılığı’ ndan görüntüleyebilirsiniz.
  • Dekontlar, bilgilendirme amaçlıdır. Dekontunuzu resmi işlemlerinizde kullanmak istediğinizde en yakın şubemize başvurarak alabilirsiniz.

  • Eğer bilgisayarınızda açılır pencere engelleyicisi varsa açılır pencerelerden büyük bir bölümünün görüntülenmesi engellenmiştir.
  • Bilgisayarınızdaki açılır pencere engelleyicisini kaldırmak için tarayıcınızın Araçlar/İnternet Seçenekleri menüsünden Gizlilik sekmesinde yer alan “Açılır Pencere Engelleyicisi” ayarı kontrol edilmelidir. Probleminizin devam etmesi durumunda, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak yardım talep edebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda Vadesiz/Vadeli TL ve DTH Hesap açabilir, dilerseniz açtığınız hesapları “Hesap kapama” adımını kullanarak kapatabilirsiniz.

Vadesiz hesabınızı kapatmak için hesap bakiyenizin "0" olması gereklidir. Kredili Bankomat Hesapları, üzerinde kayıtlı talimat ve borç bulunan hesaplar kapatılamaz.

  • İnternet Bankacılığı’nı kullanarak VakıfBank güncel faiz oranlarının 1 puan fazlasına kadar günün her saatinde, 1 günden 365 güne kadar, e-Vadeli TL/DTH Hesabı açabilirsiniz.
  • Hesap açma alt limiti 50.000,00 TL, 10.000,00 USD ve 10.000,00 EUR' dur.
  • Eğer e-Vadeli Hesap açmak istediğiniz döviz cinsinden vadesiz hesabınız bulunmuyorsa Vadesiz hesaplarım menüsünden “Vadesiz Hesap Açma” adımını kullanarak vadesiz hesap açabilirsiniz. Hatta bankamızda en az bir otomatik ödeme talimatınız varsa vadeli mevduatınız, İnternet Bankacılığı’na özel ek faiz oranları ile yenilenir.

  • İnternet Bankacılığı’nda vadeli hesabınıza para yatırma ve para çekme işlemlerinizi yapabilirsiniz.
  • Vade bitiş tarihinden farklı bir günde para çekilmesi durumunda o vade için faiz, hesapta kalan tutar üzerinden hesaplanır.
  • Vadeli hesaplardan vadesinden önce çekilen tutara, vadesiz hesaplara uygulanan faiz oranları uygulanır.
  • Vadeli hesaba para yatırma işlemini ise yalnızca vade bitiş tarihinde yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda 7/24 altın alış-satış işlemi yapabilirsiniz.

Dünya altın standartlarına uygun 5, 10, 50 ve 100 gramlık külçe altınların, 2 gramlık Maşallah Altınları'nın, Mimar Sinan anısına bastırılmış 20 gramlık Sinan Altını’nın ve Güneydoğu Anadolu Projesi anısına çıkarılan 32 gramlık GAP Altınları’nın, Menkul Kıymet Merkezleri ile tüm şubelerimizde ve İnternet Bankacılığı’nda stoklar dahilinde alış ve satış işlemleri gerçekleştirilebilir.

  • Kartlar > Kredi Kartı Ayarları > Şifre İşlemleri adımı ile dört haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz.
  • Şifre bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Güvenliğiniz için şifrenizi, banka personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayınız.
  • Doğum tarihi gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız.

Limit artırım talebinizi, İnternet Bankacılığı, VakıfBank Mobil üzerinden veya 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak isteyebilirsiniz.

Cep İmza, işlem güvenliği sunarak VakıfBank İnternet Bankacılığı ve VakıfBank Mobil kanallarını daha güvenli ve kolay bir şekilde kullanmanızı sağlayan bir güvenlik uygulamasıdır.

VakıfBank İnternet Bankacılığı ve VakıfBank Mobil kanalları ile yaptığınız işlemleri son teknoloji ile korumak istediğinizi biliyoruz. Bu yüzden Cep İmza kullanmak isteyeceğinizi düşünüyoruz. Cep İmza kullanmaya başladığınızda tek kullanımlık şifre tercihiniz değişecek, İnternet Bankacılığı giriş ve tek kullanımlık şifre gerektiren tüm işlemlerde artık Cep İmza üzerinden onay vermeniz yeterli olacaktır. İnternet Bankacılığı üzerinden yaptığınız işlemleri Cep İmza detaylı onay ekranlarında görerek onaylayacak ve güvenli bir şekilde işlem yapmanın keyfini yaşayacaksınız. İnternet Bankacılığı’ndan gerçekleştireceğiniz tek kullanımlık şifre gereken işlemleri onaylayabilmeniz için mobil cihazınızda Cep İmza açık olmalıdır.

Apple Store, Google Play Store üzerinden VakıfBank Mobil’i ücretsiz olarak indirerek, Cep İmza’ya sahip olabilirsiniz. Cep İmza'yı kullanmak için uygulamayı telefonunuza yükledikten sonra aktivasyonunuzu tamamlamanız gerekecektir. Aktivasyon sonunda belirlediğiniz altı haneli Dijital Şifre’niz ile Cep İmza’yı kolay ve güvenli bir şekilde kullanabilirsiniz.

Mobil Uygulamada aktivasyon işlemi yaparken Dijital Şifrenizi üst üste hatalı girmeniz durumunda İnternet Bankacılığı kullanımınız bloke olacaktır. Bu durumda Mobil Bankacılık uygulamanızın Dijital Şifrem Yok/Unuttum adımından veya 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'nden blokenizi açtırabilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.

Cep İmza’yı mobil cihazınıza yükledikten sonra, cihazınızın kaybedilmesi, çalınması veya 3. şahısların eline geçmesi durumunda güvenliğiniz için hemen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak gerekli güvenlik önlemlerini aldırmanız gereklidir.