Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Bu metin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ve Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber (“Rehber”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T. Vakıflar Bankası TAO (“VakıfBank”) tarafından hazırlanmıştır.
Çerez Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak daha verimli çalışma, hızlı tanımlama ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar. Söz konusu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.
Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi sizler için daha pratik ve hızlı hale getirebilir.
İşbu Çerez Politikası ile VakıfBank’a ait web sitelerinin idaresi sırasında üyeler/ziyaretçilerce (“Veri Sahibi”) çerezlerin kullanımı esnasında temin edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımız ve bu çerezleri nasıl yönetebileceğiniz hususlarında tarafınıza bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak ise Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Bilgilendirme metnini okuyarak detaylı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
VakıfBank internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
VakıfBank’ın kullandığı çerezler de tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Sitemizde Kullanılan Çerezler
Sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki gibidir.
Zorunlu Çerezler
Belli çerezlerin kullanımı Sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, Sitemizde oturum açtığınızda devreye giren kimlik doğrulama çerezleri, Sitemizde bir sayfadan diğerine geçişinizde açık olan oturumunuzun geçiş yaptığınız sayfada devam etmesini sağlamaktadır.
Diğer Çerezler
İşlevsellik ve Tercih Çerezleri
Bu çerezler sizlerin Site üzerindeki tercihlerinizi ve seçimlerinizi hatırlayarak Sitemizde sunulan hizmetlerin sizler için kişiselleşmesini sağlamaktadır.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde Sitemizi kullanımınızı ve Sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirmemizi sağlamaktadır.
Hedefleme veya Reklam Çerezleri
Sitemizde ürün ve hizmet tanıtımını yapmak veya pazarlama faaliyeti yürütmek için çerez kullanılmamaktadır.
VakıfBank Çerezleri gizli bilgilerimi depolamakta mıdır?
VakıfBank, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez.
Çerezlere ilişkin tercihler nasıl kontrol edilir?
Çerez kullanımı birçok tarayıcıda önceden tanımlı bir şekilde bulunmaktadır. Bu seçim durumu kullanıcılar tarafından tarayıcı ayarlarından değiştirilebilmektedir. Dolayısıyla kullanıcının, mevcut çerezleri silip ileriki çerez kullanımlarının saklanmasını da reddetmesi mümkündür. Bu durumda çerez kullanımının iptal edilmesi halinde, Banka sistemlerindeki birtakım özelliklerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.
Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup bazı hizmet sağlayıcılarına ilişkin yöntemler aşağıdaki gibidir.
Google Chrome |
Tarayıcınızın adres bölümünde yer alan, "kilit işareti"ni tıklayarak, "çerezler" sekmesinden çerezlere izin verebilir veya engelleyebilirsiniz. |
Internet Explorer |
Tarayıcınızın sağ üst bölümünde yer alan "Araçlar" bölümünden güvenlik sekmesini tıklayarak "izin ver" veya "izin verme" şeklinde çerezleri yönetebilirsiniz. |
Mozilla Firefox |
Tarayıcınızın sağ üst köşesinde yer alan "menüyü aç" sekmesini tıklayınız. "Seçenekler" görselini tıklayarak "Gizlilik ve Güvenlik" butonunu kullanarak çerezleri yönetebilirsiniz. |
Opera |
Tarayıcınızın "Tercihler" bölümünde "Gelişmiş"i seçerek "çerezler" bölümünden çerez yönetimini yapabilirsiniz. |
Safari |
Telefonunuzun "Ayarlar" bölümünden "safari" sekmesini seçip, "Gizlilik ve Güvenlik" Bölümünden tüm çerez yönetiminizi yapabilirsiniz. |
İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, Bankamıza başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki konulara ilişkin taleplerde bulunabilirsiniz:
a. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c. Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
e. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
f. Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
h. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizin “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla kimliğinizi tespit edici belgeler ile Şubelerimize bizzat veya noter kanalıyla “Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul” adresine veya vakifbanktao@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletilmesi mümkündür. Bankamız, KVK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak başvuru taleplerinizi, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir.
Başvuru adresi:
Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O.
Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul
Telefon: +90 216 724 10 00
Faks: +90 216 724 39 09
Bankamız KEP adresi: vakifbanktao@hs01.kep.tr
Stratejik hedeflerimize ulaşmak ve rekabetçi olabilmek için nitelikli insan kaynağımızı önemsiyor, finans sektöründe yeni yetkinlikleri geliştirmek, teknolojik gelişmelere uyum sağlamak ve müşterilerin farklılaşan beklentilerine yanıt vermek üzere; insan kaynağımızı güçlendirmeye yatırım yapıyoruz. İnsan kaynakları politikamız doğrultusunda, modern çağın gerekliliklerine uygun şekilde çalışanlarımızın sağlığı, güvenliği ve mutluluğunu dikkate alan bir çalışma ortamı sunuyoruz.
İş ortamında fırsat eşitliğini ve çeşitliliği önemsiyor dil, etnik köken, yaş, toplumsal cinsiyet, siyasi düşünce, inanç gibi konularda ayrım yapmıyor, çalışanlarımıza eşit fırsat ve haklar sunuyoruz. Bu doğrultuda Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (International Labour Organization- ILO) ilkelerini rehber alıyoruz.
Kadınların sosyal ve ekonomik hayatın her alanında aktif şekilde ve eşit haklarla yer almasını destekliyoruz. Bu kapsamda, toplumsal cinsiyet eşitliğini ve kadınların güçlenmesini hedefleyen Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkelerini (Women Empowerment Principles - WEPs) imzaladık ve bu anlaşmayı imzalayan Türkiye’den ilk kamu kuruluşu olduk. Bununla birlikte, iş hayatında toplumsal cinsiyet eşitliğinin savunucularından biri olarak T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı öncülüğünde ve Dünya Ekonomik Forumu iş birliğiyle hazırlanan İş’te Eşitlik Bildirgesi’nin imzacısıyız. 2020 yılından beri Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde (Bloomberg GEI) yer almaktayız.
Stratejik hedeflerimize ulaşmak ve sektörde rekabet avantajı sağlamak için çalışanlarımızın yetkinliklerini artırıyor ve yeni yetenekler kazandırıyoruz. Çalışan gelişimi ve yetenek yönetimi uygulamalarını hayata geçiriyor, performans değerlendirmesi yapıyor, çalışanların potansiyellerine uygun kariyer planlaması sunuyor ve eğitimler düzenliyoruz. Performans değerlendirme sistemimizde çalışanlarımıza kariyer planlaması için yılda bir kez yetkinlik değerlendirmesi yaparak bireysel eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını analiz ediyoruz.
Performans sistemimiz, kurumsal stratejik hedefler ile ilişkili iş hedefleri ve yetkinlik değerlendirmesi ekseninde ilerliyor. 2023 yılında performans sistemimize tüm Banka çalışanlarımızı dâhil ettik ve çalışanlarımızın performanslarıyla fark yarattığı başarılı bir dönemi tamamladık. Objektif ve şeffaf bir şekilde ölçtüğümüz bireysel performansın değerlendirmelerini yaparak çalışanlarımıza performans başarı ödüllerini takdim ettik. Kariyer ve Ücret Yönetimi Sistemi Yönetmeliği ile İhtisas Elemanları Yönetmeliği’nin ünvanda yükselmeyi düzenleyen maddeleri sonucu yapılan değerlendirme neticesinde 2.251 çalışanımız bir üst ünvana terfi etti. Böylece kendi yöneticisini yetiştiren banka olma vizyonumuz ile yürüttüğümüz kariyer planlamamızda çalışanlarımızın %51,04’ü kadın %48,96’sı erkek olmak üzere toplam %13’ünü bir üst ünvana yükselttik.
Hedeflerimize ulaşmak ve sektörün öncüsü olmak için çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz. Performans değerlendirme sistemimizde çalışanlarımızı kariyer planlaması için yılda bir kez davranış temelli yetkinlik değerlendirmesi yaparak bireysel eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının analiz edilmesini sağlıyoruz. Bu sistemi uygularken yöneticilerimizin sağlıklı değerlendirme yapabilmesi, objektif bir yaklaşımla süreci ilerletmesi için her yıl yaptığımız yeniliklerle sürekli değişim ve gelişimi destekliyoruz.
Banka içindeki ücretlendirme politikamızı her seviyede üstlenilen risk ve alınan sorumluluğa uygun olacak şekilde belirliyor, çalışanlarımızın temel haklarını gözeterek adil ücretlendirme yapıyor ve yan haklar sunuyoruz. Ücret politikamızı yılda bir kez gözden geçiriyor, her kademedeki yönetici ve çalışanımız için ücret belirlerken; etik değerlerimiz, iç dengelerimiz ve stratejik hedeflerimiz ile uyumlu olmasını ve çalışanımızın sadece kısa dönemli performansı ile ilişkilendirilmemesini esas alıyoruz.
Ücret ve ücret artışlarını; kapsam içi çalışanlarımız için Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası ile yapılan Toplu İş Sözleşmesi ile kapsam dışı çalışanlarımız için ise Yönetim Kurulu kararıyla belirliyoruz. Banka, Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) ile 01.05.2023-30.04.2025 tarihlerini kapsayan 26. Dönem Toplu İş Sözleşmesini gerçekleştirdiğimiz 2023 yılında, toplu iş sözleşmesi kapsamındaki çalışan oranımız %84’tür.
Ayrıca çalışanlarımıza ücret dışında ikramiye, performans primi, temettü, sağlık sigortası, çeşitli izinler gibi temel ihtiyaçlara ilişkin olanak sunuyoruz. Çalışanlarımıza, temel ücret olan “Esas Ücret”e ilave olarak üstlendikleri görev ve sorumluluklar dikkate alınarak görev, yabancı dil, lisanslama ve uzmanlık tazminat ödemeleri yapıyoruz.
Aynı zamanda çalışanlarımıza bireysel emeklilik sistemine dâhil olma imkânı yanında, İşveren Katkılı Bireysel Emeklilik Planı çerçevesinde de katkı sağlıyoruz.
Finans sektöründe farklılaşmak ve rekabet üstünlüğü sağlamak için çalışanlara mutlu ve güvende hissedeceği bir iş ortamı sunuyoruz. Bu doğrultuda çalışanların gelişimini destekliyor, onların ihtiyaç ve beklentilerine yönelik uygulamalar geliştiriyoruz. İç müşteri memnuniyeti ile çalışan bağlılığı ve memnuniyeti anketleri düzenliyoruz.
Çalışanlarımızın Bankamız markası ve algısına olan güveninin, bağlılığının, iş-özel yaşam dengesinin, performans yönetimi, ücret, eğitim ve gelişim olanaklarına ilişkin görüşlerinin, yöneticileri hakkındaki genel değerlendirmelerinin öğrenilmesi amacıyla 2023 yılı içerisinde Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti Araştırması gerçekleştirdik. Ankete Bankamız ile birlikte iştiraklerimizde çalışan personelin katılımıyla toplamda 13.023 çalışanımız katılım sağladı.
Çalışan bağlılığının yüksek olmasının çalışan devir oranının düşük olmasına katkı sağladığının bilincindeyiz. Çalışan devir oranımız bu dönemde 3,03, gönüllü çalışan devir oranımız ise 2,92 olarak gerçekleşti.
Çalışanlarımızın görüşlerini almak amacıyla gerçekleştirdiğimiz bir diğer faaliyet ise Öneri Platformudur. Platform aracılığıyla çalışanlarımızın ilettiği Bankamıza değer katacağını düşündükleri fikir ve önerilerinin hayata geçirilmesi kapsamında çalışmalar yürütüyoruz.
Çalışanlarımızın sosyal hayata katkıda bulunmasına destek vermek amacıyla iç iletişim stratejimiz kapsamında 2021 yılında da eğitim, çevre, sanat ve spor alanında çalışmalar düzenledik. Farklı şehirlerdeki köy okulu öğrencilerinin kırtasiye, kıyafet, spor malzemesi, müzik enstrümanı gibi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla başlattığımız bir gönüllülük hareketi olan İyilik Kumbarası ile 2021 yılında da ihtiyaç sahibi okullar ve öğrencilerine, afetzedelere, barınaklara ihtiyaçları doğrultusunda 30.000’e yakın ürün toplayarak teslim ettik.
Sağlıklı Yaşam Kulübü çalışmaları kapsamında istihdam ettiğimiz kurum diyetisyeni ve haftada bir gün mesai sonrası düzenlenen 20 kişilik ofis içi egzersiz derslerine ek olarak kulübümüz aracılığıyla verdiğimiz sağlıklı yaşam ve atıştırmalık önerilerimiz ile tüm çalışanlarımıza ulaşmaya devam ediyoruz. Şirketler arası spor yarışmalarının olduğu Kurumsal Oyunlar (Corporate Games) kapsamında çalışanlarımıza destek veriyoruz. İstanbul Çok Sesli Korosundan sonra İzmir Çok Sesli Korosunu da kurduk. Ayrıca tiyatro, ebru kulüplerimiz ile de çalışanlarımızın boş zamanlarını değerlendirmeleri için uygun ortamlar yaratıyoruz.
Her zaman çalışanlarımızın mutluluğunu gözetme bilinciyle hareket ediyoruz. Çalışan deneyimi odaklı yaklaşımımızla çalışanlarımızın bağlılığına ve memnuniyetine katkı sağlamayı, motivasyonlarını artırmayı ve VakıfBanklı olmanın ayrıcalığını hissettirmeyi amaçlayan uygulamalarımızı hayata geçirmeye devam ediyoruz. 2022 yılında uygulamaya aldığımız Çalışan Deneyimi ekranlarımız aracılığıyla çalışanlarımızın sunduğu verileri, 2023 yılında da Analitik İK çalışmalarımız kapsamında analiz ederek çalışanlarımızı daha iyi tanıyor, görüyor, anlıyor ve aksiyonlarımızı bu doğrultuda planlıyoruz. Yeni nesil insan kaynakları uygulamalarını yakından takip ediyoruz.
Bu kapsamda çalışma hayatının değişen trendleri ve beklentiler doğrultusunda çalışanlarımızın doğum günlerini sevdikleriyle birlikte kutlayabilmelerine imkân tanımak amacıyla 2023 yılı sonunda “Doğum Günü İzni” uygulamasını tüm çalışanlarımıza duyurduk ve 2024 yılı itibarıyla uygulamaya başlayacağız.
Çalışanların Genel Müdürlük birimlerinden aldıkları hizmetten duydukları memnuniyetin ölçümlenmesine ve değerlendirilmesine, iş ilişkisinde bulunulan birimler arasındaki süreçlerin daha doğru ve hızlı bir şekilde yürütülmesine, Banka’da iç müşteri memnuniyetinin artırılarak Banka’nın sektörde farklılaşmasına, rekabette öne çıkmasına ve sürekli gelişiminin desteklenmesine önem veriyoruz. Çalışan memnuniyetinin etkin yönetimi için 2023 yılı içerisinde gerçekleştirilen İç Müşteri Memnuniyeti Anketi’ne %63 oranında katılım sağladık. Bu dönemde iç müşteri memnuniyet skorumuz 76 olarak gerçekleşti.
İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Politikamız ile insana verdiğimiz üstün değeri yansıtıyor, çalışanlarımıza güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı sunmayı temel sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Bu çerçevede İSG konusunda yasal gerekliliklerle birlikte uluslararası standartlara uygun hareket etmeyi temel gereklilik olarak benimsiyoruz. ISO 45001 İş Sağlığı ve Yönetim Sistemi sertifikasını alarak Entegre Yönetim Sistemi’ni (ISO 9001-ISO 14001-ISO 45001) kuran ve Entegre Sertifikasyon Denetimi sonrasında sertifikayı alan Türkiye’deki ilk Banka olmayı başardık. 2021 yılında da Entegre Yönetim Sistemi’ndeki sürdürülebilirliği sağladık.
İSG konusunda Banka genelinde bilinci artırmak amacıyla düzenli olarak sınıf içi ve e-öğrenme eğitimleri veriyor, işe yeni başlayan her çalışanımızın da oryantasyon eğitimi kapsamında bir gün süreli İSG eğitimine katılımını sağlıyoruz. 2021 yılında toplam 1.093 katılımcıya sınıf içi İSG eğitimi verdik. Bunlarla birlikte, çalışanlarımız için hazırladığımız İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Bankası kurum içi portaldeki yayınlarımız arasında yer alıyor. Ayrıca tüm birim ve şubelerimizde İSG konusunda belirlenmiş çalışan temsilcileri bulunuyor.
Proaktif risk yönetimi anlayışı ile İSG risklerimizi haritalandırdık ve 3 ayda bir gerçekleştirdiğimiz şube birim ziyaretlerinde yaklaşık 100 kontrol konusu üzerinden kategorize ettik. Böylece riskleri önceden tespit ediyor ve gerekli önlemleri alıyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında 339 adet şube ve birimde Risk Değerlendirme Raporu ve Acil Durum Planı hazırladık ve süresi gelenlerin yenilemelerini yaptık. Böylece 5 şube 5 birim haricinde tüm birim ve şubelerimizde Risk Değerlendirme Raporu ve Acil Durum Planını tamamlamış olduk.
Acil durumlarda organizasyon aşamasında yapılacak uygulamaları ve tepki seviyelerini güncelledik. Ülkemizin konumu itibarıyla var olan deprem gerçeği ile ilgili bilgi düzeyinin artırılması amacıyla tatbikat senaryomuzu güncelleyerek 330 birim ve şubemizde tatbikatlar gerçekleştirdik. İş Sağlığı ve Güvenliği ve Çalışan Temsilci eğitimlerinde 810 kişinin Deprem Bilinçlendirme ve Acil Durumlarda Tahliye Eğitimleri’ni gerçekleştirdik.
Bankamızın izlediği insan kaynakları politikaları çerçevesinde verdiğimiz eğitimlerle çalışanlarımızın mesleki, teknik ve kişisel gelişimlerine destek vererek sürdürülebilir iş verimliliğine katkı sağlıyoruz. Bankamız stratejileri ve çalışanlarımızdan beklenen yetkinlikler başta olmak üzere eğitim ihtiyaç analizi ile belirlenen konularda çalışanlarımızı sınıf içi eğitimler, canlı sanal sınıf eğitimleri ve dijital eğitimlerle destekliyoruz.
Çalışanlarımıza 2023 yılında 18,65 saati sınıf içi, 20,79 saati dijital eğitimler olmak üzere çalışan başına ortalama 39,44 saat eğitim sunduk. Genel Müdürlük çalışanlarımızın alanlarındaki gelişmeleri takip etmeleri ve devamlı gelişimlerini sağlamak için banka içi eğitimlere ek olarak dış kurum ve kuruluşların düzenlediği eğitim, konferans ve seminerlere 1.400’ün üzerinde çalışanımızın katılımını sağladık.
Çalışanlarımıza dört ana başlık altında olmak üzere eğitim programları sunuyoruz:
Bankamızın sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında çalışanlarımızın farkındalığını artırmak ve uzmanlaşmalarını sağlamak amacıyla 2023 yılında hedef kitlelere göre farklılaşan aşağıda yer alan konularda 60.794 saat eğitim sunduk. “Bankacılık için Temel Düzey Sürdürülebilirlik”, “İklim Değişikliği” ve “Su Farkındalığı” e-eğitimleri ile bu alanda uzmanlaşan çalışanlarımızın “Sürdürülebilirlik Uzmanlığı Sertifika Programı”na katılımını sağladık.
2023 yılında Veri ve Analitik Okulu projesi kapsamında üniversite ve dijital platform iş birlikleriyle tasarladığımız gelişim programlarında 700’ün üzerinde çalışanımızın veriye dayalı becerilerinin gelişimine katkı sağladık.