Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Bu metin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ve Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber (“Rehber”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T. Vakıflar Bankası TAO (“VakıfBank”) tarafından hazırlanmıştır.
Çerez Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak daha verimli çalışma, hızlı tanımlama ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar. Söz konusu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.
Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi sizler için daha pratik ve hızlı hale getirebilir.
İşbu Çerez Politikası ile VakıfBank’a ait web sitelerinin idaresi sırasında üyeler/ziyaretçilerce (“Veri Sahibi”) çerezlerin kullanımı esnasında temin edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımız ve bu çerezleri nasıl yönetebileceğiniz hususlarında tarafınıza bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak ise Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Bilgilendirme metnini okuyarak detaylı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
VakıfBank internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
VakıfBank’ın kullandığı çerezler de tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Sitemizde Kullanılan Çerezler
Sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki gibidir.
Zorunlu Çerezler
Belli çerezlerin kullanımı Sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, Sitemizde oturum açtığınızda devreye giren kimlik doğrulama çerezleri, Sitemizde bir sayfadan diğerine geçişinizde açık olan oturumunuzun geçiş yaptığınız sayfada devam etmesini sağlamaktadır.
Diğer Çerezler
İşlevsellik ve Tercih Çerezleri
Bu çerezler sizlerin Site üzerindeki tercihlerinizi ve seçimlerinizi hatırlayarak Sitemizde sunulan hizmetlerin sizler için kişiselleşmesini sağlamaktadır.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde Sitemizi kullanımınızı ve Sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirmemizi sağlamaktadır.
Hedefleme veya Reklam Çerezleri
Sitemizde ürün ve hizmet tanıtımını yapmak veya pazarlama faaliyeti yürütmek için çerez kullanılmamaktadır.
VakıfBank Çerezleri gizli bilgilerimi depolamakta mıdır?
VakıfBank, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez.
Çerezlere ilişkin tercihler nasıl kontrol edilir?
Çerez kullanımı birçok tarayıcıda önceden tanımlı bir şekilde bulunmaktadır. Bu seçim durumu kullanıcılar tarafından tarayıcı ayarlarından değiştirilebilmektedir. Dolayısıyla kullanıcının, mevcut çerezleri silip ileriki çerez kullanımlarının saklanmasını da reddetmesi mümkündür. Bu durumda çerez kullanımının iptal edilmesi halinde, Banka sistemlerindeki birtakım özelliklerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.
Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup bazı hizmet sağlayıcılarına ilişkin yöntemler aşağıdaki gibidir.
Google Chrome |
Tarayıcınızın adres bölümünde yer alan, "kilit işareti"ni tıklayarak, "çerezler" sekmesinden çerezlere izin verebilir veya engelleyebilirsiniz. |
Internet Explorer |
Tarayıcınızın sağ üst bölümünde yer alan "Araçlar" bölümünden güvenlik sekmesini tıklayarak "izin ver" veya "izin verme" şeklinde çerezleri yönetebilirsiniz. |
Mozilla Firefox |
Tarayıcınızın sağ üst köşesinde yer alan "menüyü aç" sekmesini tıklayınız. "Seçenekler" görselini tıklayarak "Gizlilik ve Güvenlik" butonunu kullanarak çerezleri yönetebilirsiniz. |
Opera |
Tarayıcınızın "Tercihler" bölümünde "Gelişmiş"i seçerek "çerezler" bölümünden çerez yönetimini yapabilirsiniz. |
Safari |
Telefonunuzun "Ayarlar" bölümünden "safari" sekmesini seçip, "Gizlilik ve Güvenlik" Bölümünden tüm çerez yönetiminizi yapabilirsiniz. |
İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, Bankamıza başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki konulara ilişkin taleplerde bulunabilirsiniz:
a. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c. Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
e. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
f. Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
h. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizin “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla kimliğinizi tespit edici belgeler ile Şubelerimize bizzat veya noter kanalıyla “Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul” adresine veya vakifbanktao@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletilmesi mümkündür. Bankamız, KVK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak başvuru taleplerinizi, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir.
Başvuru adresi:
Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O.
Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul
Telefon: +90 216 724 10 00
Faks: +90 216 724 39 09
Bankamız KEP adresi: vakifbanktao@hs01.kep.tr
Sürdürülebilirlik vizyonumuz doğrultusunda, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda, 2024 yılında organizasyon yapımızda değişikliğe giderek Bankamız bünyesinde Sürdürülebilir Bankacılık Başkanlığı’nı kurduk ve sürdürülebilirlik yönetişim yapımızı daha da güçlendirdik.
“VakıfBank olarak, toplumsal sorumluluk bilincimizle köklü geçmişimizi birleştirerek tüm paydaşlarımız, toplumumuz ve çevremiz için değer yaratmaya ve ihracat, yatırım ve üretim odaklı desteğimizle ülke ekonomisinin dengeli ve sürdürülebilir büyümesine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Sürdürülebilirliğin finansal ve finansal olmayan risk yönetimi yaklaşımımızı güçlendirdiğine, Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ÇSY) risklerini yönetmenin sektörde rekabet avantajı sağladığına inanıyoruz. Küresel değişime ve bankacılık sektöründeki dönüşüme hızlı bir şekilde uyum sağlayabilen, değişen müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına hızla yanıt veren ve köklü vakıf kültürüyle güven veren bir banka olarak faaliyetlerimizi sorumlu bankacılık anlayışıyla yürütüyoruz. Uluslararası piyasalardaki öncü rolümüz, sunduğumuz yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ile sektöre yön veren konumumuzla Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir ve güçlü kalkınmasına destek olmaya devam edeceğiz.”
Yönetim Kurulu Başkanı
"VakıfBank olarak, sürdürülebilir bankacılık alanında attığımız adımlar ve yaptığımız çalışmalarla Türk bankacılık sektöründe aktif ve öncü konumda olma hedefimizi sürdürüyoruz. Dünyanın en büyük sürdürülebilirlik girişimi olan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nde yer alan ilkeleri VakıfBank olarak büyük bir kararlılıkla desteklemeye devam ediyoruz. Sürdürülebilirliği kurumsal stratejilerimizin odak noktasına yerleştirmemizin bir göstergesi olarak 2024 yılında, Bankamızın organizasyon yapısında değişikliğe giderek Sürdürülebilir Bankacılık Başkanlığımızı kurduk. Faaliyetlerimizin odağına sorumlu ve sürdürülebilir bankacılık kimliğini yerleştirdik. Bilim temelli hedefleri Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylanan ilk Türk Bankası olduk. Gerçekleştirdiğimiz işlemler ile 2024 yılında da en çok sürdürülebilirlik temalı kaynağa sahip Türk bankası olmaya devam ettik. Bankamıza olan güvenin bir göstergesi niteliğinde olan yurt dışı fonlama işlemlerimizle uluslararası piyasalardan uygun maliyetli, uzun vadeli fon temin etmeye önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz. VakıfBank olarak, inovasyonu ve sürdürülebilirliği işimizin merkezine alıyoruz. Finansal gücümüzü, yalnızca ekonomik büyüme için değil, doğal kaynakları korumak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için de seferber ediyoruz.”
Genel Müdür
Komitenin Amacı
Bankanın sürdürülebilirlik stratejisini ve politikasını belirleyerek bu doğrultuda gerekli aksiyonların alınmasını sağlar. Bankanın sürdürülebilirlik alanında en üst düzey karar organıdır.
Komite Üyeleri
Başkan | Genel Müdür |
Üye | Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi |
Üye | Tüm Genel Müdür Yardımcıları |
Üye | Sürdürülebilir Bankacılık Başkanı |
Üye | Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı |
Üye | Strateji ve Planlama Başkanı |
Üye | Risk Yönetimi Başkanı |
Üye | Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 2’den oluşur. |
Komite Genel Müdür’ün Başkanlığında toplanır. Başkanın toplantıya katılamaması halinde Dijital Bankacılık, Müşteri Deneyimi ve Kurumsal İletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı toplantıya Başkanlık eder.
Toplantı Esasları
Toplantı Zaman ve Sıklığı
Yılda en az iki kez olmak üzere sekretaryanın gerekli gördüğü zaman dilimlerinde toplanır.
Sekretarya
Komitenin sekretarya görevini Sürdürülebilir Bankacılık Başkanlığı yerine getirir. Toplantı gündemi gerek üyeler gerekse sekretarya tarafından belirlenir.
Komitenin Amacı
Sürdürülebilirlik Komitesi tarafından belirlenen Banka sürdürülebilirlik stratejisini uygulamak, alınan kararların hayata geçirilmesini sağlamak ve bu kararların uygulanması için Banka içinde gerekli koordinasyonu yürütmektir.
Komite Üyeleri
Başkan | Sürdürülebilir Bankacılık Başkanı |
Üye | Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı |
Üye | Strateji ve Planlama Başkanı |
Üye | Risk Yönetimi Başkanı |
Üye | Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 1 |
Üye | Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 2 |
Üye | Ticari Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 1 |
Üye | Ticari Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 2 |
Üye | Kobi Perakende Bireysel Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı |
Üye | Değerlendirme ve Derecelendirme Başkanı |
Üye | Kurumsal Bankacılık Pazarlama Başkanı |
Üye | Ticari Bankacılık Pazarlama Başkanı |
Üye | Kobi Bankacılığı Pazarlama Başkanı |
Üye | Perakende Bankacılık Pazarlama Başkanı |
Üye | Ürün Geliştirme, Nakit Yönetimi ve Dış Ticaret Pazarlama Başkanı |
Üye | Kredi Politikaları ve Süreçleri Uygulama Başkanı |
Üye | Bireysel Bankacılık Pazarlama Başkanı |
Üye | Dijital Bankacılık ve Dağıtım Kanalları Başkanı |
Üye | Kurumsal İletişim Başkanı |
Üye | İnsan Kaynakları Başkanı |
Üye | Kurumsal Gelişim, Performans Yönetimi ve Akademi Başkanı |
Üye | Genel Muhasebe ve Mali İşler Başkanı |
Üye | Destek Hizmetleri Başkanı |
Üye | İştirakler ve Bağlı Ortaklıklar Başkanı |
Alt Komite’nin üyeleri Sürdürülebilirlik Komitesi tarafından gerekli koşullarda değiştirilebilir.
Toplantı Esasları
Toplantı esasları Sürdürülebilirlik Komitesi tarafından gerekli koşullarda değiştirilebilir.
Toplantı Zaman ve Sıklığı
Yılda en az iki kez olmak üzere ve Komite başkanı tarafından gerekli görüldüğü zaman dilimlerinde toplanır.
Sekretarya
Komitenin sekretarya görevini Sürdürülebilir Bankacılık Başkanlığı yerine getirir. Toplantı gündemi, Sürdürülebilirlik Komitesi veya sekretarya tarafından belirlenir.