Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikası
Bu metin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ve Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber (“Rehber”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T. Vakıflar Bankası TAO (“VakıfBank”) tarafından hazırlanmıştır.
Çerez Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak daha verimli çalışma, hızlı tanımlama ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar. Söz konusu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.
Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi sizler için daha pratik ve hızlı hale getirebilir.
İşbu Çerez Politikası ile VakıfBank’a ait web sitelerinin idaresi sırasında üyeler/ziyaretçilerce (“Veri Sahibi”) çerezlerin kullanımı esnasında temin edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımız ve bu çerezleri nasıl yönetebileceğiniz hususlarında tarafınıza bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak ise Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Bilgilendirme metnini okuyarak detaylı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
VakıfBank internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir.
Site güvenlik yönetiminin sağlanması; Örneğin, oturum açan üyelerin tekrar oturum açtıkları durumlarda Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken şifrelerini tekrar girmelerine ihtiyaç kalmaması.
Site veya uygulamanın fonksiyonlarının öngörüldüğü şekilde işleyebilmesi; Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması.
Site veya uygulamanın performansının izlenmesi ve yüksek seviyede tutulması; Sayfaların ziyaret edilme aralıkları, olası sorun mesajları, kullanıcıların ilgili sayfada harcadıkları toplam süre ile birlikte siteyi kullanım algoritmaları konularında bilgi toplayan çerezlerdir ve Banka internet sitesinin performansını arttırma amacıyla kullanılmaktadır.
Kullanıcı tercihlerinin hatırlanarak kullanıcıya zaman kazandırılması; Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı sayfaların veya ikonların gösterilmesi.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
VakıfBank’ın kullandığı çerezler de tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Sitemizde Kullanılan Çerezler
Sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki gibidir.
Zorunlu Çerezler
Belli çerezlerin kullanımı Sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, Sitemizde oturum açtığınızda devreye giren kimlik doğrulama çerezleri, Sitemizde bir sayfadan diğerine geçişinizde açık olan oturumunuzun geçiş yaptığınız sayfada devam etmesini sağlamaktadır.
Diğer Çerezler
İşlevsellik ve Tercih Çerezleri
Bu çerezler sizlerin Site üzerindeki tercihlerinizi ve seçimlerinizi hatırlayarak Sitemizde sunulan hizmetlerin sizler için kişiselleşmesini sağlamaktadır.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde Sitemizi kullanımınızı ve Sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirmemizi sağlamaktadır.
Hedefleme veya Reklam Çerezleri
Sitemizde ürün ve hizmet tanıtımını yapmak veya pazarlama faaliyeti yürütmek için çerez kullanılmamaktadır.
VakıfBank Çerezleri gizli bilgilerimi depolamakta mıdır?
VakıfBank, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez.
Çerezlere ilişkin tercihler nasıl kontrol edilir?
Çerez kullanımı birçok tarayıcıda önceden tanımlı bir şekilde bulunmaktadır. Bu seçim durumu kullanıcılar tarafından tarayıcı ayarlarından değiştirilebilmektedir. Dolayısıyla kullanıcının, mevcut çerezleri silip ileriki çerez kullanımlarının saklanmasını da reddetmesi mümkündür. Bu durumda çerez kullanımının iptal edilmesi halinde, Banka sistemlerindeki birtakım özelliklerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.
Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup bazı hizmet sağlayıcılarına ilişkin yöntemler aşağıdaki gibidir.
Google Chrome
Tarayıcınızın adres bölümünde yer alan, "kilit işareti"ni tıklayarak, "çerezler" sekmesinden çerezlere izin verebilir veya engelleyebilirsiniz.
Internet Explorer
Tarayıcınızın sağ üst bölümünde yer alan "Araçlar" bölümünden güvenlik sekmesini tıklayarak "izin ver" veya "izin verme" şeklinde çerezleri yönetebilirsiniz.
Mozilla Firefox
Tarayıcınızın sağ üst köşesinde yer alan "menüyü aç" sekmesini tıklayınız. "Seçenekler" görselini tıklayarak "Gizlilik ve Güvenlik" butonunu kullanarak çerezleri yönetebilirsiniz.
Opera
Tarayıcınızın "Tercihler" bölümünde "Gelişmiş"i seçerek "çerezler" bölümünden çerez yönetimini yapabilirsiniz.
Safari
Telefonunuzun "Ayarlar" bölümünden "safari" sekmesini seçip, "Gizlilik ve Güvenlik" Bölümünden tüm çerez yönetiminizi yapabilirsiniz.
İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, Bankamıza başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki konulara ilişkin taleplerde bulunabilirsiniz:
a. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme, b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c. Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, d. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme, e. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, f. Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, g. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, h. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizin “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla kimliğinizi tespit edici belgeler ile Şubelerimize bizzat veya noter kanalıyla “Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul” adresine veya vakifbanktao@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletilmesi mümkündür. Bankamız, KVK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak başvuru taleplerinizi, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir.
VakıfBank Mobil, bankacılık işlemlerinizi mobil cihazınızdan gerçekleştirmenizi sağlayan akıllı telefon ve tabletler için geliştirilmiş bir uygulamadır.
Bankamız İnternet Bankacılığı kanalını kullanan tüm bireysel ve ticari müşterilerimiz, uygulamayı cihazlarına yükleyip gerekli aktivasyon aşamalarını cihaz üzerinden tamamlayarak VakıfBank Mobil’i kullanabilirler.
Müşterilerimiz VakıfBank Mobil’i cihazlarına yükledikten sonra müşteri numaralarını ve Dijital Şifre’lerini kullanarak kart ya da kimlik kartı bilgileri aktivasyonlarını tamamlayabilirler.
Daha önce VakıfBank Mobil’i kullanmayan veya şifrelerini hatırlamayan müşterilerimiz “Dijital Şifrem Yok/Unuttum” adımından yeni şifre alabilirler.
Kolay Adres Sistemi ile cep telefon numarası, e-posta adresi, T.C. Kimlik Numarası ya da Vergi Kimlik Numarası gibi kolay hatırlanabilir bir bilginizi hesabınıza tanımlayarak IBAN veya hesap numarası olmadan para alabilir veya başkasına para gönderebilirsiniz.
Kolay Adres Tanımlama yapmak için VakıfBank Mobil'e giriş yaptıktan sonra Para Gönderme > Kolay Adres İşlemleri adımlarını izleyerek veya şubelerimize başvurarak bilgilerinizi dilediğiniz hesabınıza tanımlayabilirsiniz.
Mobil şebeke veya kablosuz internet bağlantısı bulunan her yerde VakıfBank Mobil'i kullanabilirsiniz.
VakıfBank Mobil’den yapılabilen işlemlerin listesini görmek için tıklayınız.
VakıfBank Mobil işlem masrafları, internet bankacılığı ile aynıdır.
İnternet Bankacılığı için belirlenen güvenlik ayarları ve işlem limitleri VakıfBank Mobil için de geçerlidir.
Cihaz İzinleri
Güvenliğiniz için VakıfBank Mobil uygulamasının dolandırıcılık işlemlerinde kullanılmasını engellemek ve uygulamaya sadece size ait cihaz ile giriş yapılmasını sağlamak amacıyla izinler talep edilmektedir. Tarafınızca verilecek izinler, telefon rehberinize veya diğer kişisel bilgi ve dokümanlarınıza ulaşmak amacıyla kullanılmayacaktır.
İzinler ile ilgili detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.
Telefon izinleri: VakıfBank Müşteri İletişim Merkezi’ni uygulama üzerinden arayabilmeniz,
Konum izinleri: “En Yakın VakıfBank” ekranında en yakın şube ve ATM’leri görebilmeniz,
Google servislerine erişim izni: En yakın şube ve ATM’leri Google Maps üzerinde gösterebilmemiz,
Ağ bağlantıları ve WiFi bağlantı izinleri: İnternete bağlanarak uygulamayı kullanabilmeniz,
SMS okuma izni: SMS ile gönderdiğimiz şifrelerin otomatik girilerek doğrulama yapılabilmesi,
Fotoğraf/Medya içerikleri izni: Uygulama performansını artırmak için uygulama içerisindeki görsellerin telefon üzerinde saklanabilmesi,
Kimlik izni: Google servislerine erişmek ve Cep İmza bildirimlerinin iletilebilmesi,
Arama Kayıtları (READ_CALL_LOG) izni: Sahte telefon aramaları (Spam Detection, Fake Call Detection, Spam Blocking) hakkında bilgi sahibi olmanız için gereklidir.
VakıfBank Mobil ile ilgili istek, öneri ve sorunlarınızı Müşteri İletişim Formu aracılığıyla veya 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'nden iletebilirsiniz.
VakıfBank Mobil'de yer almayan diğer bankacılık işlemlerinizi İnternet Bankacılığı, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi ve şubelerimizden gerçekleştirebilirsiniz.
Müşteri temsilcinizle VakıfBank Mobil görüntülü görüşme yaparak uzaktan müşteri olabilir ve bankacılık hizmetlerimizden yararlanmaya başlayabilirsiniz.
Uzaktan müşteri olma hakkında detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.