Page 100 - Vakifbank

Basic HTML Version

İnsan
Kaynakları
Uygulamaları
Gelişen dünyada rekabetin en yoğun olduğu sektörlerden biri olan bankacılık sektöründe fark yaratmanın temelinde çalışanlarını
yönetilmesi gereken bir kaynak olarak değil yatırım yapılması gereken bir sermaye olarak gören VakıfBank, kurum değerlerini ve kurum
kültürünü koruyarak çalışanların yeni kazanımlar edinmelerine yönelik faaliyetlerini 2012 yılında da sürdürmüştür.
Mevcut çalışanlarının yapılan yetkinlik ve performans değerlendirmeleri ile sürekli izlenmesini sağlamış ve bu değerlendirmelerin
sonuçlarından hareketle kurum içi/dışı eğitim faaliyetleri ile kişisel gelişimlerini desteklemiştir. Ülke genelindeki şube ağının artmasına
paralel olarak ortaya çıkan personel ihtiyacını 2012 yılında gerçekleştirdiği alımlarla gidermiş ve 1.968 personel istihdam ederek sektörde
en fazla istihdam sağlayan bankalardan biri olmuştur. Bu süreçte emeklilik, istifa ve diğer nedenler ile toplam 727 çalışanı Banka’dan
ayrılmış olup, geçen yılın sonuna göre personel sayısını %10,2 artarak 2012 yılsonu itibarıyla 13.463 çalışana ulaşmıştır.
Banka’ya yeni personel alımında; Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinin bankacılıkla ilgili dört yıllık fakülte ve yüksekokullarından mezun
olan adayların başvuruları kabul edilerek; kendisini yetiştirme gayreti gösteren, yüksek lisans yapmış, yabancı dil bilgisi olan, kişilik
özellikleri ile kurum kültürüne adapte olmakta zorluk çekmeyecek ve iç/dış müşteri ihtiyacını hızlı şekilde algılayarak çözüm üretebilecek
adayların seçilmesine özen gösterilmiştir. 2011 yılı sonunda iki yıllık yüksekokul ve üzeri tahsilli personelin, tüm personele oranı %81 iken
bu oran 2012 yılı sonunda %84’e yükselmiştir.
Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılmış olan eğitim ihtiyaç analizi doğrultusunda konu ve içerikleri belirlenen eğitimler, tüm personeli
kapsayacak şekilde planlanarak gerçekleştirilmiştir. 2012 yılında toplam 403 farklı konuda gerçekleştirilen 1.866 adet sınıf içi eğitime
katılımcı sayısı 44.583 olmuş ve toplam 397.005 saat eğitim verilmiştir. 2012 yılı için ortalama personel sayısı 12.616 olup, eğitim alan
personel sayısı 10.739 olarak gerçekleşmiştir. Bu personelin 7.214’ü birden fazla eğitim almıştır. 2012 yılı içinde sınıf içi eğitimlerin dışında
toplam 72 konuda gerçekleştirilen e-öğrenme eğitimleri 179.251 katılımcı tarafından tamamlanmıştır.
VakıfBank İnsan Kaynakları Politikası doğrultusunda uluslararası alanda geçerliliği kabul edilen sertifikalara oldukça önem vermekte ve
personelini bu sertifikaları almaları konusunda teşvik etmekte olup, halihazırda çok sayıda CDCS (Certified Documentary Credit Specialist),
CITF (Certificate of Trade Finance) ve CAMS ( Certified Anti Money Specialist) sertifikalı personel çeşitli birimlerde görev yapmaktadır.
Personelin yetkinlikleri dikkate alınarak atandığı rollere göre ölçülebilir, erişilebilir ve gerçekçi hedefler verilmekte ve bu hedefler
doğrultusunda yapılan objektif ve adil değerlendirmelerle performans ölçümleri yapılarak ödemelerde bulunulmaktadır. Teşvik amaçlı
yapılan bu ödemeler, personelin altışar aylık performansı izlenmek suretiyle nakden gerçekleştirilmektedir.
İnsan Kaynakları uygulamalarının 2013 yılı için belirlediği stratejik hedefler şunlardır:
• Banka’nın büyüme stratejisine bağlı olarak oluşacak personel ihtiyaçları doğrultusunda işe alımlara 2013 yılında da devam edilmesi,
• Yeni açılacak birim ve şubelerde ortaya çıkacak yönetici ihtiyacını gidermek ve personelin kariyer hedeflerindeki beklentileri karşılamak
amacıyla yükselme sınavlarının yapılması,
• Personelin yetkinlikleri doğrultusunda görevde uzmanlaşmanın temel alındığı bir yapının oluşturulması,
• Personelin yetkinliklerine, performansına ve almış olduğu eğitimlere göre kariyer planlaması,
• Kurum kültürünü benimseyen çalışanlarla bir organizasyon oluşturmak için kurum bağlılığının artırılmasına yönelik çalışmalara devam
edilmesi,
• Banka Genel Müdürlük birimleri ile şubeler arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesi ve birimlerin performanslarının izlenmesinde
yararlanabilmek amacıyla; şubelerin, birim çalışanlarına ve söz konusu birimlerin işleyişine yönelik memnuniyet ve beklentilerini tespit
etmek üzere, Banka personeline “İç Müşteri Memnuniyet Anketi” uygulamasının yapılması,
• İnsan Kaynakları uygulamaları süreçlerinin daha etkin ve objektif bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, Banka’nın Personel Yönetmeliği,
İhtisas Elemanları Yönetmeliği ve İnsan Kaynakları Başkanlığı Görev Yönetmeliği’nde düzenlemeler yapılması,
• Personelin geçmiş yıllardan kalan izinlerinin, bir plan dâhilinde kullandırılmasına devam edilmesi,
• 2013 yılı içinde emeklilik süresi dolmuş ve dolacak olan personelin performansları izlenerek performansı düşenlerin
emekli edilmesi, kendisinden verim alınmakta olanların ise istihdamına devam edilmesi,
• Eğitim Müdürlüğü tarafından, eğitim ihtiyaç analizleri doğrultusunda saptanacak eğitimlerin, e-learning uygulamasına
ağırlık verilerek devam ettirilmesi.
100