Page 97 - Vakıfbank - Türkçe

Basic HTML Version

KURUMSAL YÖNETİM
KURUMS YÖNETİM
95
İnsan Kaynakları Uygulamaları
VakıfBank, sürdürülebilir büyüme stratejisinin ve yeniden yapılanma projesi kapsamında belirlediği hedeflerin
başarısında öncelikle insan kaynağının payı olduğunun bilinciyle işe alma, terfi, performans değerlendirme, kariyer
planlama ve eğitim süreçlerinde iyileştirme çalışmalarına 2011 yılında da devam etmiştir.
Bu doğrultuda 2011 yılı içinde yeni kurulan birimler ve yeni açılan şubelerden kaynaklanan personel ihtiyacı nedeniyle
toplam 1.875 personel işe alınmış; emeklilik, istifa ve diğer nedenlerle toplam 730 kişi Banka’dan ayrılmıştır. 2010
yılsonu itibarıyla 11.077 olan personel sayısı, 2011 sonunda %10,3 oranında artarak 12.222 olmuştur.
Banka’ya yeni personel alımında; Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinin bankacılıkla ilgili dört yıllık fakülte ve
yüksekokullarından mezun olan adayların başvuruları kabul edilmiş; kendisini yetiştirme gayretinde olan, yüksek lisans
yapmış ve yabancı dil bilgisi olan adayların seçilmesine özen gösterilmiştir. 2010 yılı sonunda iki yıllık yüksekokul ve
üzeri tahsilli personelin, tüm personele oranı %77 iken, bu oran 2011 yılı sonunda %81’e yükselmiştir.
Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılmış olan eğitim ihtiyaç analizleri doğrultusunda saptanmış olan eğitimler, tüm
personelin taleplerini de karşılayacak şekilde organize edilmiştir. 2011 yılında toplam 338 farklı konuda gerçekleştirilen
2.510 adet sınıf eğitimine toplam katılımcı sayısı 73.046 olmuş ve personel, 506.085 saat sınıf eğitiminden geçmiştir.
Ortalama yıllık personel sayısı 11.434 ve sınıf eğitiminden geçen personel sayısı 2011 yılında 9.434 olup bu personelin
6.134’ü birden fazla eğitim almıştır. 2011 yılında sınıf eğitimleri haricinde toplam 70 farklı konuda gerçekleştirilen 997
adet e-öğrenme eğitimine toplam katılımcı sayısı 213.157 olmuş ve personel, sınıf eğitimleri haricinde 327.926 saat
e-öğrenme eğitimlerinden geçirilmiştir. Personelin tamamı birden fazla e-öğrenme eğitimi almıştır.
Ayrıca, Banka, faaliyetlerinin kapsamı ve yapısı ile stratejileri, uzun vadeli hedefleri ve risk yönetim yapılarına
uyumlu, aşırı risk alımını önleyici ve etkin risk yönetimine katkı sağlayacak bir ücretlendirme politikası uygulanması
amacıyla 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine
İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi
doğrultusunda Ücretlendirme Komitesi’ni de oluşturmuştur.
İnsan Kaynakları Birimi’nin 2012 için belirlediği stratejik hedefler şunlardır:
• Mevcut birim ve şubeler ile yeni açılan birim ve şubelerin ihtiyaçları doğrultusunda, mali analist yardımcısı/uzman
yardımcısı ve stajyer memur unvanlarında personel alımına 2012 yılında da devam edilmesi,
• Yeterlik süresini dolduran ihtisas elamanlarının (mali analist yardımcısı ve uzman yardımcısı) yeterlik sınavlarının
yapılması,
• Banka personelinin kariyer yolunda ilerleyişinin ve yetkili personel ihtiyacının giderilmesi amacıyla 2012 yılında unvanda
yükselme süresini dolduran personelin bir üst unvana terfi edebilmesi için unvanda yükselme sınavı yapılması,
• İnsan Kaynakları Uygulamaları süreçlerinin daha etkin ve objektif bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, Banka’nın
Personel Yönetmeliği, İhtisas Elemanları Yönetmeliği, Yabancı Dil Yönetmeliği ve İnsan Kaynakları Başkanlığı Görev
Yönetmeliği’nde düzenlemeler yapılması,
• Personelin geçmiş yıllardan kalan izinlerinin, bir plan dâhilinde kullandırılmasının sağlanması,
• 2012 yılı içinde emeklilik süresi dolmuş ve dolacak olan personelin performansları izlenerek performansı düşenlerin
emekli edilmesi, kendisinden verim alınmakta olanların ise istihdamına devam edilmesi,
• Eğitim Müdürlüğü tarafından, eğitim ihtiyaç analizleri doğrultusunda saptanacak eğitimlerin, e-öğrenme uygulamasına
ağırlık verilerek devam ettirilmesi.