Elektronik Kamu Alımları Platformu

E-ihaleler için EKAP üzerinden Mektup kullandırımı artık VakıfBank’ta

EKAP Nedir?

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında düzenlenen ihalelere katılım için sunulması gereken Geçici Teminat Mektupları ve Banka Referans Mektupları, VakıfBank aracılığı ile Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden elektronik ortamda sunulabiliyor.

Siz de zamandan tasarruf sağlayarak, aynı veya farklı şehirlerde düzenlenen ihalelere katılmak için VakıfBank Şubeleri üzerinden işlem anında ilgili kuruma iletilmek üzere Elektronik Geçici Teminat Mektubu düzenleyebilirsiniz.

Kamu İhale Mevzuatında yapılan değişiklikler ile birlikte, 28.01.2021 tarihinden itibaren elektronik ihale yöntemiyle yapılan ihalelerde yalnızca elektronik geçici teminat mektupları sunulabilecektir.



EKAP Kapsamında Yapılabilecek İşlemler;

  • Geçici Teminat Mektubu TL ve Yabancı Para cinsinden ihaleyi düzenleyen muhatap idarelere hitaben düzenlenebilecektir.
  • İsteklilerin istemesi durumunda TL ve Yabancı Para Banka Referans Mektubu Kullandırımı da Bankamız üzerinden yapılabilecektir.

EKAP Kullanmanın Faydaları;

  • Geçici Teminat Mektuplarının ve Banka Referans Mektuplarının kâğıt olarak idarelere sunulması zorunluluğu ortadan kalkmış olacaktır.
  • Geçici Teminat Mektupları ve Banka Referans Mektupları anlık olarak elektronik ortamda verilebilecek ve eşzamanlı olarak ilgili kuruma iletilecektir.
  • Geçici Teminat Mektubu ve Banka Referans Mektubu kullanmak isteyenler için zaman tasarrufu sağlanacaktır.
  • Aynı veya farklı şehirlerde düzenlenen ihalelere anında Mektup düzenlenmesi ile ihaleye katılım imkânı sunulmaktadır.
  • İhalelerde evrakların gecikmesi ve ihaleyi düzenleyen muhatap idareye ulaşmaması ihtimalleri ortadan kalkarak, ihalelere katılım konusunda yaşanan sıkıntılar çözüme kavuşmaktadır.

Detaylı bilgi için en yakın VakıfBank Şubesine bekleriz.

Sizin İçin Seçtiklerimiz