Kredi Kartı Harcama İtirazı

Harcamalarınız Hakkında Endişelerinizi Gidermenin Hızlı Yolları

1) Harcamaya İlişkin Ayrıntıları Gözden Geçirin

  • Harcamanıza ilişkin işyerinin ismini, tarihi, tutarı not edin. Satıcı ile aynı ay veya önceki aylarda herhangi bir alışverişiniz var mı kontrol edin, önceki harcamalarınız ile benzerliklerini karşılaştırın.
  • Harcama yapılan işyerinin tabela ismi ile, ekstre veya kart hareketlerinde görünen ticari ismi farklı olabilir. Bu sebeple hem tabela ismini, hem de kredi kartı detayında yazan ismi internette araştırınız, belki de yaptığınız harcama sizin satın alma işlemini yaptığınız şirketlerden bir tanesine aittir.
  • Harcama yapılan işyerleri, ülkemizde yasal olarak faaliyet gösteren ödeme kuruluşları veya elektronik para kuruluşları aracılığı ile ödemelerini kabul etmektedir. İlgili harcamalar ekstrenizde ödeme kuruluşunun ismi ile yer alıyor olabilir. Ödeme kuruluşları ile elektronik para kuruluşlarına TCMB sitesinden ulaşabilirsiniz.
    Harcamaya ve o tarihe ilişkin elinizde bulunan tüm belgeleri (Fiş, Fatura, Pos slip nüshası) kontrol ediniz. Fiş veya slip üzerinde gördüğünüz bir bilgi işlemi hatırlamanıza yardımcı olabilir.
  • Aile üyelerinize veya kartınızı paylaştığınız yakınlarınıza işlem hakkında bilgilerinin olup olmadığını sorun. Abonelik sistemi ile çalışan bir sistemin ücretsiz deneme süresi dolmuş ve bu sistem üyelik ücretinizi hesabınıza yansıtmış olabilir.
  • Telefonunuza gönderilen 3D ödeme içeriğine sahip kısa mesajları kontrol edin.

2) Satıcı İle İrtibata Geçin


Satıcılar, ödeme hatalarını birkaç gün içerisinde çözebilir. Harcama itirazının sonuçları detaylı bir araştırmayı gerektirdiğinden bankaların çözmesi haftalar alabilmektedir. Satıcı ile iletişime geçtiğiniz tarihi, kim ile konuştuğunuzu ve aldığınız yanıtları not etmeyi unutmayın. Anlaşmazlığın çözümünde işe yarayabilirler.



3) İşleminizin Hatalı İşlemler veya Dolandırıcılık Sonucu Oluşan İşlem Olup Olmadığına Karar Verin


Hatalı İşlemler

Hatalı İşlemler haberdar olduğunuz, ancak yanlış olduğundan şüphelendiğiniz işlemlerdir. Örneğin;

Yaptığınız alışverişte belirtilenden daha yüksek bir işlem tutarı,

İptali unutulan bir deneme aboneliği,

Aldığınız ve memnun olmadığınız bir ürün veya hizmet,

İade edilen ya da iptal edilen işleme ait bedel,

Hiç teslim almadığınız ürün veya hizmet,

Almadığınız bir ürün veya hizmet,

Harcama tutarının kartınıza birden fazla yansımış olması,

Nakit veya farklı bir kart kullanmanıza rağmen kartınızdan alınan ödeme,

ATM’den nakit çekerken paranızın eksik ödenmesi veya hiç çekemediğiniz halde kartınızdan çekim yapılmış olması.

Dolandırıcılık Sonucu Oluşan İşlemler

Dolandırıcılık işlemleri, sizin tarafınızdan veya kartınızı kullanmaya yetkili kişiler tarafından yapılmayan işlemlerdir. Örneğin;

Bu işlemin şahsınız veya kartınızı kullanmaya yetkili başka bir kimse tarafından yapılmamış olması,

Kartınızı başkasının kullanmasına izin vermemiş olmanız.


Artık, işlemi yapmadığınızdan ve/veya yukarıdaki kriterlerden bir tanesine uyduğundan eminseniz harcama itirazı için Şubelerimize başvurabilirsiniz.

Şubelerimiz için tıklayın

4) Başvuru Yaparken Hangi Bilgiler Gerekli?


Lütfen Şubelerimize başvurmadan önce;

 

  • Harcama tarihini, harcama tutarını not edin,
  • Var ise harcamaya ilişkin bulabildiğiniz tüm belgeleri (İptal/iade slibi tutar farklı ise satış slibi, farklı şekilde ödendiğine dair belge, işyeri ile yapılan sözleşme, rezervasyon belgesi vb.) yanınızda bulundurun,
  • İşlemin yapıldığı kartı veya kart numarasını yanınızda bulundurun,
  • İtiraz nedeninizi belirleyin.

5) Hangi İtirazlar Olumlu Sonuçlanmamaktadır?

  • İtirazda bulunulan işlemler dönem içi ve ekstreye yansımış olmalıdır. Provizyonda bekleyen işlemler için itiraz süreci başlatılamamaktadır. Bu işlemler dönem içine borç olarak yansıdıktan sonra harcama itirazında bulunabilirsiniz.
  • 3D Secure şifresi kullanıldıysa (ödeme anında bankada kayıtlı cep telefonuna SMS ile gelen şifre girilerek işlem yapıldıysa),
  • İşlem kart şifresi girilerek yapıldıysa,
  • İşlem kartın çipi veya manyetik alanı kullanılarak yapıldıysa,
  • Kart bilgileri girilmeden ödeme yapıldıysa. (BKM Express, Masterpass gibi uygulamalar üzerinden ödeme yapıldıysa)

6) İtiraz Süreci Nasıl İşlemektedir?

Unutmayın ki alıcı, hatalı işlemlerde anlaşmazlık konusu olan tutarı satıcı taraf ile görüşerek daha hızlı çözebilmektedir. Harcama itirazının sonuçları detaylı bir araştırmayı gerektirdiğinden bankaların çözmesi haftalar alabilmektedir.

  • İtiraza konu işlemler ulusal ve uluslararası kartlı ödeme kurallarına göre belirlenen süreler içerisinde çözümlenmekte olup bu süreler yapılan işlem tipi ve itiraz nedenine göre değişebilmekte; 180 güne kadar uzayabilmektedir.
  • İtirazınıza ilişkin olarak tarafınıza SMS, e-mail ve/veya posta ile bilgilendirme yapılacaktır.