Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikası
Bu metin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ve Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber (“Rehber”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T. Vakıflar Bankası TAO (“VakıfBank”) tarafından hazırlanmıştır.
Çerez Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak daha verimli çalışma, hızlı tanımlama ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar. Söz konusu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.
Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi sizler için daha pratik ve hızlı hale getirebilir.
İşbu Çerez Politikası ile VakıfBank’a ait web sitelerinin idaresi sırasında üyeler/ziyaretçilerce (“Veri Sahibi”) çerezlerin kullanımı esnasında temin edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımız ve bu çerezleri nasıl yönetebileceğiniz hususlarında tarafınıza bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak ise Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Bilgilendirme metnini okuyarak detaylı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
VakıfBank internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir.
Site güvenlik yönetiminin sağlanması; Örneğin, oturum açan üyelerin tekrar oturum açtıkları durumlarda Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken şifrelerini tekrar girmelerine ihtiyaç kalmaması.
Site veya uygulamanın fonksiyonlarının öngörüldüğü şekilde işleyebilmesi; Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması.
Site veya uygulamanın performansının izlenmesi ve yüksek seviyede tutulması; Sayfaların ziyaret edilme aralıkları, olası sorun mesajları, kullanıcıların ilgili sayfada harcadıkları toplam süre ile birlikte siteyi kullanım algoritmaları konularında bilgi toplayan çerezlerdir ve Banka internet sitesinin performansını arttırma amacıyla kullanılmaktadır.
Kullanıcı tercihlerinin hatırlanarak kullanıcıya zaman kazandırılması; Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı sayfaların veya ikonların gösterilmesi.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
VakıfBank’ın kullandığı çerezler de tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Sitemizde Kullanılan Çerezler
Sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki gibidir.
Zorunlu Çerezler
Belli çerezlerin kullanımı Sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, Sitemizde oturum açtığınızda devreye giren kimlik doğrulama çerezleri, Sitemizde bir sayfadan diğerine geçişinizde açık olan oturumunuzun geçiş yaptığınız sayfada devam etmesini sağlamaktadır.
Diğer Çerezler
İşlevsellik ve Tercih Çerezleri
Bu çerezler sizlerin Site üzerindeki tercihlerinizi ve seçimlerinizi hatırlayarak Sitemizde sunulan hizmetlerin sizler için kişiselleşmesini sağlamaktadır.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde Sitemizi kullanımınızı ve Sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirmemizi sağlamaktadır.
Hedefleme veya Reklam Çerezleri
Sitemizde ürün ve hizmet tanıtımını yapmak veya pazarlama faaliyeti yürütmek için çerez kullanılmamaktadır.
VakıfBank Çerezleri gizli bilgilerimi depolamakta mıdır?
VakıfBank, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez.
Çerezlere ilişkin tercihler nasıl kontrol edilir?
Çerez kullanımı birçok tarayıcıda önceden tanımlı bir şekilde bulunmaktadır. Bu seçim durumu kullanıcılar tarafından tarayıcı ayarlarından değiştirilebilmektedir. Dolayısıyla kullanıcının, mevcut çerezleri silip ileriki çerez kullanımlarının saklanmasını da reddetmesi mümkündür. Bu durumda çerez kullanımının iptal edilmesi halinde, Banka sistemlerindeki birtakım özelliklerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.
Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup bazı hizmet sağlayıcılarına ilişkin yöntemler aşağıdaki gibidir.
Google Chrome
Tarayıcınızın adres bölümünde yer alan, "kilit işareti"ni tıklayarak, "çerezler" sekmesinden çerezlere izin verebilir veya engelleyebilirsiniz.
Internet Explorer
Tarayıcınızın sağ üst bölümünde yer alan "Araçlar" bölümünden güvenlik sekmesini tıklayarak "izin ver" veya "izin verme" şeklinde çerezleri yönetebilirsiniz.
Mozilla Firefox
Tarayıcınızın sağ üst köşesinde yer alan "menüyü aç" sekmesini tıklayınız. "Seçenekler" görselini tıklayarak "Gizlilik ve Güvenlik" butonunu kullanarak çerezleri yönetebilirsiniz.
Opera
Tarayıcınızın "Tercihler" bölümünde "Gelişmiş"i seçerek "çerezler" bölümünden çerez yönetimini yapabilirsiniz.
Safari
Telefonunuzun "Ayarlar" bölümünden "safari" sekmesini seçip, "Gizlilik ve Güvenlik" Bölümünden tüm çerez yönetiminizi yapabilirsiniz.
İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, Bankamıza başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki konulara ilişkin taleplerde bulunabilirsiniz:
a. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme, b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c. Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, d. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme, e. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, f. Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, g. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, h. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizin “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla kimliğinizi tespit edici belgeler ile Şubelerimize bizzat veya noter kanalıyla “Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul” adresine veya vakifbank@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletilmesi mümkündür. Bankamız, KVK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak başvuru taleplerinizi, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir.
Vadeli mal ve hizmet alımlarında ödeme ve tahsilatlara yeni bir boyut kazandıran Vinov İş Yeri portalı bir sonraki bankacılık için sizi bekliyor.
Vinov, müşterilerimizin ileri vadeli ödeme ve tahsilatlarını VakıfBank garantisi ile gerçekleştirebildiği geleneksel ödeme ve tahsilat ürünlerinin bütün özelliklerini kapsayan, yeni ve benzersiz özellikleri ile bankacılık deneyiminin dijital deneyim ile birleştiği inovatif, dijital ve güvenilir bir tahsilat ve ödeme ekosistemidir. Vinov İş Yeri ise, Vinov Alıcısı olarak Vinov ile ödeme almak ve borçlu ile arasındaki şartları kendisi belirleyerek VakıfBank garantisinde Vinov tahsilat kaydı oluşturma işlemini başlatmak isteyen işletmeler için geliştirilmiş dijital bir platformdur.
Ticaretin doğası gereği, iş yerlerinden yapılacak alış/satış işlemlerinde akış, iş yeri tarafından başlatılmaktadır.
Vinov İş Yeri’nde temel olarak Vinov tahsilat kaydı oluşturmak için gerekli olan vade, tutar, taksit sayısı ve istenirse Ürün Kodu/Bilgisi, Bayi Numarası, Fatura Numarası, Açıklama gibi bilgiler İş Yeri tarafından girilecektir. İş Yeri tarafından girilen tahsilat kaydı ödemeyi yapacak olan Vinov Borçlusu müşterimiz tarafından Vinov Aplikasyon, VakıfBank Mobil, VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Şubelerimiz kanalıyla onaylandıktan sonra tahsilat yöntemine dönüşerek Vinov kaydı oluşacaktır.
Bu yönüyle Vinov İş Yeri tahsilat sürecini kendi yönetmek isteyen firmalarımızın hizmetine sunulmuştur. Vinov İş Yeri ile tek veya toplu olarak tahsilat kayıtları oluşturulabildiği gibi sunduğumuz APİ‘ler ile ERP sistemlerinden de otomatik tahsilat kaydı oluşturulabilmektedir.
Vadeli mal ve hizmet alımlarında ödeme ve tahsilatları VakıfBank güvencesinde gerçekleştirmek isteyen tüm firmalarımız portföy Şubelerimiz aracılığıyla Vinov İş Yeri olabilirler.
Sık Sorulan Sorular
İş Yeri portal üzerinden, QR (Karekod) ,TCKN , VKN ve Cep Telefonu No bilgisi ile ister tek tek isterse excel formatında toplu olarak da Vinov tahsilat kaydı oluşturabilecektir.
İş Yeri portaldan, portal üzerinden oluşturduğu Vinov tahsilat kayıtlarını listeleyebilecek ve isterse listedeki kayıtları iptal edebilecektir.
Vinov İş Yeri ana kullanıcısı portal üzerinden sınırsız sayıda alt kullanıcı tanımlayabilecektir.
Vinov İş Yeri portal üzerinden Bankamızla olan çalışma şartları ve Vinov İş Yeri bilgilerinin detaylarını görüntüleyebilecektir.
İş Yeri olan müşterilerimiz 7/24 ileri vadeli tahsilat kaydı oluşturulabilir.
İş Yeri’nin Vinov alacakları VakıfBank güvencesi altında olduğundan müşterilerimizin alacak riskini ortadan kaldırır.
İş Yeri tüm ileri vadeli Vinov alacaklarını vadesinden önce kısmen veya tamamen iskonto ederek nakde çevirebilir.
İş Yeri Vinov alacaklarını başka firma veya kişilere yapacağı ödemelerde kullanmak üzere isterse vade tarihini geriye ya da ileriye alarak kısmen veya tamamen devredebilir.
İş Yeri kağıt üzerinden gerçekleştirilen işlemlere dijital bir kolaylık sağlayarak operasyonel maliyetlerden kurtulabilir.
İş Yeri isterse Vinov tahsilat kayıtlarını taksitli oluşturup ödemelerini dilediği gibi planlayabilir.
İş Yeri Kurumsal, Ticari, Kobi ve Bireysel segmentteki tüm müşterilerinden olan alacakları için Vinov tahsilat kaydı oluşturabilir.
Bireysel Müşteriler;
VakıfBank Mobil ve internet bankacılığına giriş yaptıktan sonra Vinov İşlemleri > Hesap Tanım İşlemleri adımlarını izleyerek veya size en yakın Şubemize başvurarak işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
Bankamızla çalışma şartları konusunda anlaşarak Vinov İş yeri olmak isteyen firmalar, portföy şubelerine başvurarak Vinov işlemlerini tamamlayabilecektir.
Gerekli olan sözleşme ve eklerini imzalayan firmalara Şubelerimizce tanım yapıldıktan sonra Vinov İş Yeri Portalı giriş linki, kullanıcı adı ve şifre bilgileri e-posta adresi ve cep telefonuna yapılacaktır.