Sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için sınırlı çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikası
Bu metin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ve Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber (“Rehber”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T. Vakıflar Bankası TAO (“VakıfBank”) tarafından hazırlanmıştır.
Çerez Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak daha verimli çalışma, hızlı tanımlama ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar. Söz konusu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.
Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi sizler için daha pratik ve hızlı hale getirebilir.
İşbu Çerez Politikası ile VakıfBank’a ait web sitelerinin idaresi sırasında üyeler/ziyaretçilerce (“Veri Sahibi”) çerezlerin kullanımı esnasında temin edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımız ve bu çerezleri nasıl yönetebileceğiniz hususlarında tarafınıza bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak ise Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Bilgilendirme metnini okuyarak detaylı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
VakıfBank internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir.
Site güvenlik yönetiminin sağlanması; Örneğin, oturum açan üyelerin tekrar oturum açtıkları durumlarda Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken şifrelerini tekrar girmelerine ihtiyaç kalmaması.
Site veya uygulamanın fonksiyonlarının öngörüldüğü şekilde işleyebilmesi; Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması.
Site veya uygulamanın performansının izlenmesi ve yüksek seviyede tutulması; Sayfaların ziyaret edilme aralıkları, olası sorun mesajları, kullanıcıların ilgili sayfada harcadıkları toplam süre ile birlikte siteyi kullanım algoritmaları konularında bilgi toplayan çerezlerdir ve Banka internet sitesinin performansını arttırma amacıyla kullanılmaktadır.
Kullanıcı tercihlerinin hatırlanarak kullanıcıya zaman kazandırılması; Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı sayfaların veya ikonların gösterilmesi.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
VakıfBank’ın kullandığı çerezler de tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Sitemizde Kullanılan Çerezler
Sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki gibidir.
Zorunlu Çerezler
Belli çerezlerin kullanımı Sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, Sitemizde oturum açtığınızda devreye giren kimlik doğrulama çerezleri, Sitemizde bir sayfadan diğerine geçişinizde açık olan oturumunuzun geçiş yaptığınız sayfada devam etmesini sağlamaktadır.
Diğer Çerezler
İşlevsellik ve Tercih Çerezleri
Bu çerezler sizlerin Site üzerindeki tercihlerinizi ve seçimlerinizi hatırlayarak Sitemizde sunulan hizmetlerin sizler için kişiselleşmesini sağlamaktadır.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde Sitemizi kullanımınızı ve Sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirmemizi sağlamaktadır.
Hedefleme veya Reklam Çerezleri
Sitemizde ürün ve hizmet tanıtımını yapmak veya pazarlama faaliyeti yürütmek için çerez kullanılmamaktadır.
VakıfBank Çerezleri gizli bilgilerimi depolamakta mıdır?
VakıfBank, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez.
Çerezlere ilişkin tercihler nasıl kontrol edilir?
Çerez kullanımı birçok tarayıcıda önceden tanımlı bir şekilde bulunmaktadır. Bu seçim durumu kullanıcılar tarafından tarayıcı ayarlarından değiştirilebilmektedir. Dolayısıyla kullanıcının, mevcut çerezleri silip ileriki çerez kullanımlarının saklanmasını da reddetmesi mümkündür. Bu durumda çerez kullanımının iptal edilmesi halinde, Banka sistemlerindeki birtakım özelliklerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.
Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup bazı hizmet sağlayıcılarına ilişkin yöntemler aşağıdaki gibidir.
Google Chrome
Tarayıcınızın adres bölümünde yer alan, "kilit işareti"ni tıklayarak, "çerezler" sekmesinden çerezlere izin verebilir veya engelleyebilirsiniz.
Internet Explorer
Tarayıcınızın sağ üst bölümünde yer alan "Araçlar" bölümünden güvenlik sekmesini tıklayarak "izin ver" veya "izin verme" şeklinde çerezleri yönetebilirsiniz.
Mozilla Firefox
Tarayıcınızın sağ üst köşesinde yer alan "menüyü aç" sekmesini tıklayınız. "Seçenekler" görselini tıklayarak "Gizlilik ve Güvenlik" butonunu kullanarak çerezleri yönetebilirsiniz.
Opera
Tarayıcınızın "Tercihler" bölümünde "Gelişmiş"i seçerek "çerezler" bölümünden çerez yönetimini yapabilirsiniz.
Safari
Telefonunuzun "Ayarlar" bölümünden "safari" sekmesini seçip, "Gizlilik ve Güvenlik" Bölümünden tüm çerez yönetiminizi yapabilirsiniz.
İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, Bankamıza başvurarak kişisel verileriniz hakkında aşağıdaki konulara ilişkin taleplerde bulunabilirsiniz:
a. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme, b. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c. Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, d. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme, e. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, f. Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, g. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, h. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizin “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla kimliğinizi tespit edici belgeler ile Şubelerimize bizzat veya noter kanalıyla “Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:40/1 Ümraniye/İstanbul” adresine veya vakifbank@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletilmesi mümkündür. Bankamız, KVK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak başvuru taleplerinizi, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir.
İnternet Bankacılığı kullanımının artması ve gelişen teknolojilerin kötü niyetli olarak müşteri bilgilerini elde etmeye yönelik kullanılması sebebiyle güvenlik daha da önemli bir konu olarak gündemimizde.
Günümüz internet bankacılığında, gelişen teknoloji ile birlikte, müşteri bilgilerini elde etmeye yönelik e-posta ve linkler gibi bir takım yöntemlerle kullanıcının, kart bilgileri, kart şifreleri vb. bilgiler istenmektedir. Bu yöntemlerle kullanıcının kişisel bilgileri elde edilebilmektedir. Hem internet siteleri hem de klavye ve ekran görüntülerini kopyalayabilen programlar vasıtasıyla kullanıcının her türlü şifre bilgilerine de ulaşılabilmektedir. Bu tür risklerin oluşmaması için Bankamız internet bankacılığı girişinde yer alan Güvenlik Uyarıları ve Güvenlik menüsündeki açıklamaları dikkatle okumanız ve uygulamanız, güvenliğiniz için önem taşımaktadır.
İnternet sayfamıza, tarayıcınızın adres satırına www.vakifbank.com.tr yazarak ulaşın ve açılacak sayfadan internet bankacılığı uygulamamızı açın.
Önce açık olan tüm tarayıcı pencerelerini kapatın. Daha sonra yeni bir pencere açarak internet bankacılığına bağlanın. İnternet bankacılığına bağlanıldığında, site adresimizin 'https' ile başladığından emin olun.
Tarayıcı penceresinde 'kapalı kilit' simgesi gözükmelidir. Eğer 'kapalı kilit' simgesi yoksa, bankacılık işlemlerini yapmayın ve sistemden hemen çıkın. Çünkü kilit işareti, bağlantının şifrelenmiş olduğunu belirtir.
İnternet bankacılığına giriş aşamasında gösterilen güvenlik resminin daha önce belirlemiş olduğunuz resim ile aynı olup olmadığını kontrol ederek seçtiğinizden farklı bir resim görmeniz durumunda işleme devam etmeden 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak durumu bildirin.
İnternet bankacılığında yaptığınız işlemler bittikten sonra uygulamayı, 'Güvenli Çıkış' tuşunu tıklayarak kapatınız.
Güvenliğiniz için dikkat ettiklerimiz;
VakıfBank İnternet Bankacılığı aracılığıyla gerçekleştirdiğiniz tüm finansal işlemlerde, güvenliğiniz bizim için önemli. İnternet bankacılığını kullandığınız her an gizlilik ve güvenliğinizi en yüksek seviyede tutabilmek için mevcut güvenlik uygulamalarımızı sürekli güncelliyor ve teknolojiyi yakından takip ederek yeni güvenlik önlemlerini uygulamaya alıyoruz.
Bu konuda göstermiş olduğumuz hassasiyet, yeni uygulamamız olan Cep İmzayı hayata geçirmemizi sağladı. Güvenlik Ayarları seçeneğiyle İnternet bankacılığını kendi kullanım tarzınıza uygun olacak şekilde sınırlandırabilirsiniz.
Tavsiyelerimiz;
Bankamızın, güvenliğiniz için aldığı tedbirlerin yanı sıra sizin alacağınız bazı küçük önlemler de güvenliğinizi sağlamada önemli rol oynuyor.
İşletim sisteminizi düzenli olarak güncelleyin. Böylece, olası güvenlik açıklarının kullanılmasını önleyebilirsiniz.
Her zaman internet tarayıcınızın en güncel sürümünü kullanın.
Mutlaka bir anti virüs yazılımı kullanın ve bu yazılımı düzenli olarak güncelleyin.
Bilgisayarınıza, bir güvenlik duvarı kurun ve etkinleştirin.
Sadece güvenilir kaynaklardan temin ettiğiniz yazılımları kullanın.
İnternet Bankacılığı işlemleri sırasında, bilgisayarınızdaki diğer bütün programları kapatın. Bu süre zarfında chat ve sörf yapmayın, dosya indirmeyin.
İnternet Bankacılığını, bilmediğiniz yabancı bir bilgisayarda ya da ortak kullanılan bilgisayarlarda (internet cafe gibi) kullanmayın.
Asla telefon veya e-posta üzerinden banka hesaplarınızı ve/veya şifrelerinizi paylaşmayın.
Bankamız size hiçbir zaman şifrelerinizi soran, bilgilerinizi güncellemenizi veya şifrelerinizi değiştirmenizi isteyen ya da doğrudan internet sitemize bağlantılar içeren bir e-posta göndermez. Böyle bir e-posta aldığınızda, lütfen en kısa sürede 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak durumu bildiriniz.
Kullanıcı bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Şifrenizi bir yere yazmayınız, bilgisayarınıza veya tarayıcınıza kaydetmeyiniz. Doğum tarihi veya telefon numarası gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız. Şifrenizi yan yana, ikiden fazla tekrar eden ya da ardışık rakamlardan oluşturmamaya ve belirleyeceğiniz yeni şifrenizin en son kullandığınız iki şifreden farklı olmasına özen gösteriniz.
Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz. Bluetooth uygulamasının kapalı olması mobil bankacılığı kullanırken daha güvenli işlem yapmanızı sağlayacaktır.
Mobil bankacılık kullanırken karşılaştığınız tüm sorunlar ve şüphelendiğiniz durumlarda, güvenliğiniz için lütfen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.
Cihaz İzinleri
Güvenliğiniz için VakıfBank Mobil uygulamasının dolandırıcılık işlemlerinde kullanılmasını engellemek ve uygulamaya sadece size ait cihaz ile giriş yapılmasını sağlamak amacıyla izinler talep edilmektedir. Tarafınızca verilecek izinler, telefon rehberinize veya diğer kişisel bilgi ve dokümanlarınıza ulaşmak amacıyla kullanılmayacaktır. İzinler ile ilgili detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.
Telefon izinleri: VakıfBank Müşteri İletişim Merkezi’ni uygulama üzerinden arayabilmeniz
Konum izinleri: 'En Yakın VakıfBank' ekranında en yakın şube ve ATM’leri görebilmeniz ve konumunuza yakın fırsat, teklif, indirim ve kampanyalardan haberdar olabilmeniz için konum bilgilerinizi görüntülememize izin verebilir, dilediğiniz zaman telefonunuz ayarlarından konum paylaşım izninizi kapatabilirsiniz. VakıfBank Mobil’i kullanmadığınız durumlarda bile konumunuza yakın fırsatları iletebilmemiz için vermeniz gereken konum paylaşım izni alınmakta olup VakıfBank Mobil’e girdikten sonra onay alınarak açılabilmekte, istendiği zaman yine VakıfBank Mobil aracılığı ile kapatılabilmektedir.
Google servislerine erişim izni: En yakın şube ve ATM’leri Google Maps üzerinde gösterebilmemiz
Ağ bağlantıları ve WiFi bağlantı izinleri: İnternete bağlanarak uygulamayı kullanabilmeniz
SMS okuma izni: SMS ile gönderdiğimiz şifrelerin otomatik girilerek doğrulama yapılabilmesi
Fotoğraf/Medya içerikleri izni: Uygulama performansını artırmak için uygulama içerisindeki görsellerin telefon üzerinde saklanabilmesi
Kimlik izni: Google servislerine erişmek ve Cep İmza bildirimlerini iletebilmemiz için gereklidir.
Şifreniz, size özel bir bilgidir. Şifrenizi, banka personeli dahil hiç kimseyle sözlü ya da yazılı olarak paylaşmayınız. POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizin gizliliği hususunda gerekli özeni gösteriniz. Şifrenizi unutmanız halinde 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak yeni şifre alınız.
Şifrenizin doğum tarihiniz, telefon numaranız, kart numaranız gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek rakamlardan oluşmamasına ve 33333, 12345, 24862, 25808 gibi aynı, ardışık ya da tuşlarken el hareketlerinizden kolayca anlaşılır rakamlar olmamasına özen gösteriniz.
Banka kartınız için belirlediğiniz şifrenizin, İnternet Bankacılığı, Müşteri İletişim Merkezi, kredi kartı ya da diğer banka kartı/kredi kartı şifrelerinizden farklı olmasına dikkat ediniz.
Şifrenizi, kartınızın üzerine veya herhangi bir yere yazmayınız, cep telefonunuza, bilgisayarınıza kaydetmeyiniz, cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmayınız.
Şifrenizi, belirli zaman aralıklarında değiştirmeye özen gösteriniz.
POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizi mutlaka gizleyiniz; çevrenizde şifrenizi görebilecek kişilerin olmadığından emin olunuz. Şüphelendiğiniz durumlarda, 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'nden güvenliğiniz için bize ulaşarak bilgi veriniz.
İşleminiz bitip kartınızı geri almadan, ATM'nin yanından kesinlikle ayrılmayınız ve tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz.
İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (özel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vb.) güvenliğiniz için işlem yapmadan önce derhal 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz. Çevrenizde şüpheli şahıslar olmadığına emin olunuz.
Kartınızın ATM'de sıkışması ve alıkonulması gibi durumlarda, size yardımcı olmak isteyen kişilerden yardım almayınız, şifre girişi yapmayınız. Banka görevlilerinden yardım alınız veya ATM'nin yanından ayrılmadan 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.
Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanınız ve telefon numarasını mutlaka kendiniz çeviriniz. Bankamız Müşteri İletişim Merkezi numarasını telefonunuza kaydederek, acil durumda kolayca arama yapabilirsiniz.
Kartınızın çalınması ya da kaybolması durumunda kartınızı kapattırmak için zaman kaybetmeden 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.
Kötü niyetli kişiler, kartınız ATM’de kaldığında tekrar şifre girişi yapmanız halinde kartınızın geri verileceğini ya da iptal edileceğini söyleyebilirler. Hatta kendi cep telefonları ile bankanızı aramanıza yardımcı olmayı teklif ederek kart şifrenizi elde etmek isteyebilirler. Böyle bir durumla karşılaştığınızda güvenliğiniz için kendi cep telefonunuzla veya en yakındaki güvenli bir telefonla, Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bize bilgi veriniz.
Bankamız güvenlik amaçlı olarak şifrenizin belirlenen güvenlik kriterlerine uymaması, kartınızın ya da şifrenizin, kart sıkıştırma veya kart kopyalama gibi yöntemlerle ele geçirilmiş olması gibi şüpheli durumların oluşması halinde, kart şifrenizi değiştirmenizi isteyebilir, size yeni kart şifresi gönderebilir veya kartınızı geçici olarak kapalı duruma getirebilir. Bu gibi durumlarda yeni şifrenizi kullanıp, eski kart eski şifrenizi asla kullanmayınız. Kartınızın kapalı olması durumunda 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak ya da şubelerimizden kartınızı kullanıma açtırabilirsiniz.
Müşteri iletişim merkezini kullanırken bilgi almak ve işlem yapabilmek için çeşitli güvenlik adımlarından geçmeniz gereklidir.
Müşteri iletişim merkezinden aldığınız hizmetler sırasında tüm konuşmalar, güvenliğiniz için kaydedilir.
Müşteri temsilcinize bağlanarak yaptığınız işlemlerde, güvenliğiniz için bazı bilgileriniz sorulur.
Müşteri iletişim merkezi aracılığıyla yaptığınız işlemlerde, şifrenizi telefonunuzun tuşlarını kullanarak girersiniz, böylece şifrenizi paylaşmak zorunda kalmazsınız.
İşlemlerinize ait dekontu, talebiniz doğrultusunda e-posta veya faks olarak alabilirsiniz.