Sık Sorulan Sorular

İnternet Bankacılığı nedir?

İnternet Bankacılığı ile 7 gün 24 saat şubeye gitmeden pek çok bankacılık işlemini, internet erişiminin olduğu her yerden kolayca yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanmak için ne yapmalıyım?

İnternet Bankacılığı üyesi olmak için öncelikle size en yakın VakıfBank Şubesi'ne uğrayarak Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesi’ni imzalamanız veya İnternet Müşterisi Ol hizmetini kullanmanız  gereklidir. 

Daha sonra, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak Dijital Şifrenizi alabilirsiniz. Güvenliğiniz için Telefon Bankacılığı’ndan şifre alırken Bankomat Kartı’nızın, ATM’de kullandığınız şifresini doğrulamanız istenir. İnternet Bankacılığı başvurusu için sizden hiçbir masraf alınmaz.

Müşteri numarası nedir?

Müşteri numarası, VakıfBank'ta hesabınızı açarken size özel olarak verilen, bankamızda sizi tanımlayan 12 haneli numaradır.

Müşteri numaranızı bilmiyorsanız veya unuttuysanız 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak veya herhangi bir VakıfBank şubesine başvurarak öğrenebilirsiniz.

Dijital Şifre nedir?

VakıfBank Mobil, İnternet Bankacılığı ve Cep İmza uygulamasında kullanılan tek bir şifredir. Dijital Şifre’nizi, 3. şahısların tahmin edemeyeceği şekilde belirlemek ve korumak sizin sorumluluğunuzdadır. Dijital Şifre bankamız çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşılmamalı ve yazılı olarak saklanmamalıdır. Dijital Şifrenizin hatalı girilmesi sonucu bloke olması durumunda, kart bilgileriniz veya kimlik kartınız ile belirtilen adımları takip ederek blokenizi kaldırabilirsiniz. Kimlik kartınız veya bankamıza ait kartınızın bulunmuyorsa blokenizi 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kaldırabilirsiniz.

Şifremi, şifremin periyotunu nasıl değiştirebilirim?

İnternet Bankacılığı’nda, Profil | Ayarlar | Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları | Şifre Değişikliği adımlarını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı nasıl bloke olur ve blokeyi nasıl kaldırabilirim?

Şifrenizi beş kez hatalı girdiğinizde İnternet Bankacılığı kullanımınız bloke olur. Bireysel müşteri iseniz Şifre Al bölümünden, ticari müşteri iseniz herhangi bir şubemizden blokenizi kaldırabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

İnternet Bankacılığı’na, tarayıcınızın adres çubuğuna www.vakifbank.com.tr adresini yazarak giriniz. e-posta ile gelen linklerden veya başka internet adreslerinden, kesinlikle girmeyiniz.

Bankamız, e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini güncellemesini istemez, şifre değişiklikleri yaptırmaz. Dikkat edilmesi gereken konular hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’nı daha güvenli hale getirmek için ne yapmalıyım?

İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden Güvenlik Ayarları adımı ile tercihleriniz doğrultusunda kanal, erişim ve limit ayarları yapabilirsiniz.

Sanal Klavye nedir?

Sanal Klavye bilgisayar klavyesindeki tuşlar kullanılmadan, sadece fare (mouse) kullanılarak ekrandan müşteri numarası/şifre girişi yapılmasına  olanak sağlayan bir uygulamadır.

Klavyenize bastığınız her tuşun bilgilerini kaydeden virüs programlarına (key logger) karşı geliştirilen Sanal Klavye, şifrenizin bu tür programlar tarafından tespit edilmesine karşı size koruma sağlar.

Müşteri numarası ve şifre girişinizi, bilgisayarınızın klavyesini veya Sanal Klavye üzerindeki tuşları kullanarak yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanmadığım zamanlarda erişime kapatabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda, Profil | Ayarlar | Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları | Erişim Ayarları adımını kullanarak istediğiniz tanımlamaları yapabilirsiniz. Yaptığınız kısıtlamaları, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kaldırabilirsiniz.

Tek Kullanımlık Şifre (TKŞ) nedir, ücretli midir?

TKŞ, her kullanımda veya belirli bir süre geçtikten sonra geçerliliğini yitiren ve bir sonraki kullanım için yeniden üretilmesi gereken sayı dizisidir. Bankamız TKŞ ürünleri; Anahtar Şifre, Cep İmza ve SMS Şifre’dir.

İnternet Bankacılığı’nda, Profil | Ayarlar | Şifre İşlemleri ve Giriş Ayarları | Dijital Bankacılık Giriş Yöntemi adımlarını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Anahtar Şifre aracı, belirttiğiniz adrese kargo ile teslim edilecek olup, araç bedeli dışında bir ücret talep edilmemektedir. TKŞ kullanımı, 1 Ocak 2010 tarihi itibari ile zorunludur.

Bir Tek Kullanımlık Şifre aracı ile her bankada işlem yapabilir miyim?

TKŞ aracınız, sadece VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Müşteri İletişim Merkezi'nde kullanılabilir.

SMS Şifre cep telefonuma gelmezse ne yapmalıyım?

SMS Şifreyi kullanabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. Lütfen cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz.

Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir.

Tüm bunlara rağmen SMS Şifre gelmiyorsa lütfen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.

TKŞ aracım yanımda değil İnternet Bankacılığı’nı nasıl kullanabilirim?

TKŞ aracınız (Cep Telefonu/Anahtar Şifre Aracı) yanınızda değil ise, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak İnternet Bankacılığı’na giriş yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Cep telefonu numaramı ve e-posta adresimi nasıl güncelleyebilirim?

Cep Telefonu numaranızı / e-posta adresinizi İnternet Bankacılığı ve VakıfBank Mobil’den güncelleyebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan yapılan işlemler için alt/üst limit nedir?

İnternet Bankacılığı’nda, Profil | Ayarlar | Limit Ayarları adımını kullanarak Havale /EFT/Döviz/Kıymetli Maden/VakıfPay/SWIFT işlemleriniz için günlük limit belirleyebilirsiniz.

Eğer limit belirlememiş iseniz, havale için geçerli olacak günlük üst limit 30.000,00 TL, EFT için geçerli olacak üst limit 50.000,00 TL, döviz alış-satış için geçerli olacak günlük üst limit ise 50.000,00 USD ve karşılığıdır. Belirli bir tarihte yapacağınız havale/EFT’lerin ve o gün vereceğiniz talimatların toplam tutarı, günlük havale/EFT limitinizden fazla olamaz.

Havale ve EFT için işlem alt limiti 0,01 TL, döviz alış-satış için ise 1,00 USD ve karşılığıdır.

İnternet Bankacılığı’nda yapacağım işlemlerde saat sınırlaması var mı?

EFT işlemlerinizi, iş günlerinde saat 00:01 ile 17:15 arasında gerçekleştirebilirsiniz. Havale ve fatura ödeme işlemlerinizi ise 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz. 17:15'ten sonra veya tatil günlerinde, işlem tarihini değiştirerek, EFT'nizin ileri bir tarihte gerçekleşmesi için talimat verebilirsiniz.

Yanlış bir hesaba EFT/Havale yaptım. İptal işlemi için ne yapabilirim?

EFT işleminin iptali için 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak talebinizi iletebilirsiniz. Havale işleminin iptali için ise şubenize başvurunuz.

İnternet Bankacılığından yaptığım işlemlerden alınan ücretler nelerdir?

İşlem ücretlerini görmek için tıklayınız.

IBAN nedir?

Avrupa Birliği düzenlemeleri çerçevesinde, para transferlerinin hızını ve kalitesini artırmak ve maliyetini düşürmek amacıyla, IBAN ( International Bank Account Number ) adı verilen uluslararası banka hesap numarası standardı geliştirildi.

T.C. Merkez Bankası Tebliği gereği, 1 Ocak 2010 tarihi itibarı ile EFT'lerde IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası) kullanımı zorunludur.

Türkiye IBAN’ı, 26 haneden oluşur. İlk iki hane uluslararası kodu (TR) içerirken, izleyen iki hane kontrol basamaklarını oluşturur ve IBAN’ın doğrulanmasında kullanılır. Sonraki beş hane banka kodunu, son 17 hane ise banka hesap numarasını ifade etmektedir. Bankamız hesaplarına ait IBAN numarasını öğrenmek için lütfen tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’nı, sadece görüntüleme amaçlı kullanabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’na tanımlı hesaplarınızın ayarlarını, “Görüntüleme” olarak değiştirebilir ve hesabınızdan finansal işlem yapılmasını engelleyebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan yaptığım işlemlerde nasıl dekont alacağım?

Son 1 yıl içerisinde yapmış olduğunuz tüm işlemlere ait dekontları, İnternet Bankacılığı’ndan görüntüleyebilirsiniz. Dekontlar, bilgilendirme amaçlıdır. Dekontunuzu resmi işlemlerinizde kullanmak istediğinizde, en yakın şubemize başvurarak alabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, dekontları açamıyorum?

Eğer bilgisayarınızda açılır pencere engelleyicisi varsa, açılır pencerelerden büyük bir bölümünün görüntülenmesi engellenmiştir. Bilgisayarınızdaki açılır pencere engelleyicisini kaldırmak için tarayıcınızın Araçlar/İnternet seçenekleri menüsünden, Gizlilik sekmesinde yer alan “Açılır pencere engelleyicisi” ayarı kontrol edilmelidir. Probleminizin devam etmesi durumunda, 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak yardım talep edebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan, hesap açma ve kapama yapabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda Vadesiz/Vadeli TL ve DTH Hesap açabilir, dilerseniz açtığınız hesapları “Hesap kapama” adımını kullanarak kapatabilirsiniz. Vadesiz hesabınızı kapatmak için hesap bakiyenizin "0" olması gereklidir. Kredili Bankomat Hesapları, üzerinde kayıtlı talimat ve borç bulunan hesaplar kapatılamaz.

İnternet Bankacılığı’ndan, vadeli hesap açmak avantajlı mıdır?

İnternet Bankacılığı ‘nı kullanarak VakıfBank güncel faiz oranlarının 1 puan fazlasına kadar günün her saatinde, 1 günden 365 güne kadar, e-Vadeli TL / DTH Hesabı açabilirsiniz. Hesap açma alt limiti 25.000,00 TL, 10.000,00 USD ve 10.000,00 EUR'dur.

Eğer e-Vadeli Hesap açmak istediğiniz döviz cinsinden vadesiz hesabınız bulunmuyorsa, Vadesiz hesaplarım menüsünden “Vadesiz hesap açma” adımını kullanarak vadesiz hesap açabilirsiniz. Hatta bankamızda en az bir otomatik ödeme talimatınız varsa vadeli mevduatınız, İnternet Bankacılığı’na özel ek faiz oranları ile yenilenir.

Vadeli hesaba para yatırma / çekme işlemlerimi buradan yapabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda, vadeli hesabınıza para yatırma ve para çekme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Vade bitiş tarihinden farklı bir günde para çekilmesi durumunda o vade için faiz, hesapta kalan tutar üzerinden hesaplanır. Vadeli hesaplardan vadesinden önce çekilen tutara, vadesiz hesaplara uygulanan faiz oranları uygulanır. Vadeli hesaba para yatırma işlemini ise yalnızca vade bitiş tarihinde yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, altın alış-satış işlemlerimi nasıl yapabilirim?

İnternet Bankacılığı’nda 7/24 altın alış-satış işlemi yapabilirsiniz. Dünya altın standartlarına uygun 5, 10, 50 ve 100 gramlık külçe altınların, 2 gramlık Maşallah Altınları'nın, Mimar Sinan anısına bastırılmış 20 gramlık Sinan Altını’nın ve Güneydoğu Anadolu Projesi anısına çıkarılan 32 gramlık GAP Altınları’nın, Menkul Kıymet Merkezleri ile tüm şubelerimizde ve İnternet Bankacılığı’nda stoklar dahilinde alış ve satış işlemleri gerçekleştirilebilir.

İnternet Bankacılığı’nda, kredi kartı şifremi belirleyebilir miyim?

Kartlar | Kredi Kartı Ayarları | Şifre İşlemleri adımı ile 4 haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Şifre bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Güvenliğiniz için şifrenizi, banka personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayınız. Doğum tarihi gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız.

Kredi kartı limit artırım talebi nasıl yapılır?

Limit artırım talebinizi, İnternet Bankacılığı, VakıfBank Mobil üzerinden veya 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak isteyebilirsiniz.

Cep İmza nedir?

Cep İmza, işlem güvenliği sunarak VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarını daha güvenli ve kolay bir şekilde kullanmanızı sağlayan bir güvenlik uygulamasıdır

Neden Cep İmza kullanmalıyım?

VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanalları ile yaptığınız işlemleri son teknoloji ile korumak istediğinizi biliyoruz. Bu yüzden Cep İmza kullanmak isteyeceğinizi düşünüyoruz. Cep İmza kullanmaya başladığınızda tek kullanımlık şifre tercihiniz değişecek, İnternet Bankacılığı giriş ve tek kullanımlık şifre gerektiren tüm işlemlerde artık Cep İmza üzerinden onay vermeniz yeterli olacaktır. İnternet Bankacılığı üzerinden yaptığınız işlemleri Cep İmza detaylı onay ekranlarında görerek onaylayacak ve güvenli bir şekilde işlem yapmanın keyfini yaşayacaksınız. İnternet Bankacılığı’ndan gerçekleştireceğiniz tek kullanımlık şifre gereken işlemleri onaylayabilmeniz için mobil cihazınızda Cep İmza açık olmalıdır.

Cep İmza’yı nasıl kullanabilirim?

Apple StoreGoogle Play Store üzerinden VakıfBank Mobil’i ücretsiz olarak indirerek, Cep İmza’ya sahip olabilirsiniz. Cep İmza'yı kullanmak için uygulamayı telefonunuza yükledikten sonra aktivasyonunuzu tamamlamanız gerekecektir. Aktivasyon sonunda belirlediğiniz 6 haneli Dijital Şifre’niz ile Cep İmza’yı kolay ve güvenli bir şekilde kullanabilirsiniz.

Dijital Şifre nedir?

VakıfBank Mobil, İnternet Bankacılığı ve Cep İmza uygulamasında kullanılan tek bir şifredir. Dijital Şifre’nizi, 3. şahısların tahmin edemeyeceği şekilde belirlemek ve korumak sizin sorumluluğunuzdadır. Dijital Şifre bankamız çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşılmamalı ve yazılı olarak saklanmamalıdır. Dijital Şifrenizin hatalı girilmesi sonucu bloke olması durumunda, kart bilgileriniz veya kimlik kartınız ile belirtilen adımları takip ederek blokenizi kaldırabilirsiniz. Kimlik kartınız veya bankamıza ait kartınızın bulunmuyorsa blokenizi 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak kaldırabilirsiniz.

Cep İmza kullanılırken nelere dikkat etmeliyim?

Mobil Uygulamada aktivasyon işlemi yaparken Dijital Şifrenizi üst üste hatalı girmeniz durumunda İnternet Bankacılığı kullanımınız bloke olacaktır. Bu durumda Mobil Bankacılık uygulamanızın Dijital Şifrem Yok/Unuttum adımından veya 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'nden blokenizi açtırabilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.

Cep İmza’yı mobil cihazınıza yükledikten sonra, cihazınızın kaybedilmesi, çalınması veya 3. şahısların eline geçmesi durumunda güvenliğiniz için hemen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak gerekli güvenlik önlemlerini aldırmanız gereklidir.