Güvenlik

Değerli müşterimiz; ATM kullanımında güvenliğiniz için alınacak önlemleri lütfen dikkatle inceleyiniz.


  • Şifreniz, size özel bir bilgidir. Şifrenizi, banka personeli dahil hiç kimseyle sözlü ya da yazılı olarak paylaşmayınız. POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizin gizliliği hususunda gerekli özeni gösteriniz. Şifrenizi unutmanız halinde 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak yeni şifre alınız.
  • Şifrenizin doğum tarihiniz, telefon numaranız, kart numaranız gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek rakamlardan oluşmamasına ve 33333, 12345, 24862, 25808 gibi aynı, ardışık ya da tuşlarken el hareketlerinizden kolayca anlaşılır rakamlar olmamasına özen gösteriniz.
  • Banka kartınız için belirlediğiniz şifrenizin, İnternet Bankacılığı, Müşteri İletişim Merkezi, kredi kartı ya da diğer banka kartı/kredi kartı şifrelerinizden farklı olmasına dikkat ediniz.
  • Şifrenizi, kartınızın üzerine veya herhangi bir yere yazmayınız, cep telefonunuza, bilgisayarınıza kaydetmeyiniz, cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmayınız.
  • Şifrenizi, belirli zaman aralıklarında değiştirmeye özen gösteriniz.
  • POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizi mutlaka gizleyiniz; çevrenizde şifrenizi görebilecek kişilerin olmadığından emin olunuz. Şüphelendiğiniz durumlarda, 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'nden güvenliğiniz için bize ulaşarak bilgi veriniz.
  • İşleminiz bitip kartınızı geri almadan, ATM'nin yanından kesinlikle ayrılmayınız ve tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz.
  • İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (özel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vb.) güvenliğiniz için işlem yapmadan önce derhal 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz. Çevrenizde şüpheli şahıslar olmadığına emin olunuz.
  • Kartınızın ATM'de sıkışması ve alıkonulması gibi durumlarda, size yardımcı olmak isteyen kişilerden yardım almayınız, şifre girişi yapmayınız. Banka görevlilerinden yardım alınız veya ATM'nin yanından ayrılmadan 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.
  • Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanınız ve telefon numarasını mutlaka kendiniz çeviriniz. Bankamız Müşteri İletişim Merkezi numarasını telefonunuza kaydederek, acil durumda kolayca arama yapabilirsiniz.
  • Kartınızın çalınması ya da kaybolması durumunda kartınızı kapattırmak için zaman kaybetmeden 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.
  • Kötü niyetli kişiler, kartınız ATM’de kaldığında tekrar şifre girişi yapmanız halinde kartınızın geri verileceğini ya da iptal edileceğini söyleyebilirler. Hatta kendi cep telefonları ile bankanızı aramanıza yardımcı olmayı teklif ederek kart şifrenizi elde etmek isteyebilirler. Böyle bir durumla karşılaştığınızda güvenliğiniz için kendi cep telefonunuzla veya en yakındaki güvenli bir telefonla, Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bize bilgi veriniz.
  • Bankamız güvenlik amaçlı olarak; şifrenizin belirlenen güvenlik kriterlerine uymaması, kartınızın ya da şifrenizin, kart sıkıştırma veya kart kopyalama gibi yöntemlerle ele geçirilmiş olması gibi şüpheli durumların oluşması halinde, kart şifrenizi değiştirmenizi isteyebilir, size yeni kart şifresi gönderebilir veya kartınızı geçici olarak kapalı duruma getirebilir. Bu gibi durumlarda yeni şifrenizi kullanıp, eski kart eski şifrenizi asla kullanmayınız. Kartınızın kapalı olması durumunda 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak ya da şubelerimizden kartınızı kullanıma açtırabilirsiniz.