E-Fatura

E-fatura Nedir?

E-fatura, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere ve bilgilere sahip elektronik belge biçiminde oluşturulmuş faturadır. E-faturanın teknik standartları Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenmiştir. E-fatura, Başkanlığın belirlediği şekil şartlarına uygun olarak mükellefçe elektronik ortamda oluşturulur ve imzalanır. Daha sonra Başkanlığın merkez denetiminden geçerek alıcıya ulaştırılır ve yine elektronik ortamda saklanır.

Hemen Başvur

Kimler e-fatura kullanmak zorundadır?

Maliye Bakanlığı;


  • 5015 Sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlar ve 2011 takvim yılında bu firmalardan mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 25 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar ile,
  • 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu'nda belirtilen listedeki malları (kolalı gazozlar, alkollü içecekler ve tütün içeren mallar vb.) imal, inşa veya ithal edenler ve bu firmalardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 10 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanların,

01/04/2014 tarihi itibariyle e-fatura sistemini kullanmalarını zorunlu tutmuştur.

Zorunluluğu olan firmalar dışında, belirlenen mükelleflerden mal veya hizmet alan ve tespit edilen hadlerin altında kalan mükellefler de istemeleri halinde e-fatura uygulamasına geçebilmektedirler.

E-fatura kullanma yöntemleri nelerdir?

1-) GİB Portalı Kullanılarak

Portal, Bakanlık tarafından "www.efatura.gov.tr" internet adresinden sunulan bir e-fatura internet uygulamasıdır. Müşteriler bu servisten yeni fatura oluşturma ve fatura alma gibi temel fonksiyonları gerçekleştirebilir.

2-) E-Fatura Yazılımı Gerçekleştirilerek (Doğrudan Entegrasyon)

7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecek, yeterli bilgi işlem altyapısına sahip, GİB tarafından belirlenen sertifika ve standartlara uygun entegrasyonu sunabilecek mükellefler elektronik fatura uygulamasını doğrudan kendi bilgi sistemleri aracılığıyla GİB’in sistemine entegre edebilirler.

3-) Özel Entegratör Aracılığıyla

421 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında fatura sayısı fazla olan ve/veya saklama hizmeti ile birlikte kapsamlı hizmet almak isteyen mükelleflere, teknik yeterliliğe sahip özel entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderebilme imkânı sağlanmıştır.

E-fatura kullanmanın avantajları nelerdir?
  • Dünyanın pek çok ülkesinde e-fatura, kayıp ve kaçağın önüne geçmek için zamanla zorunlu hale getirilmektedir,
  • Şirketler fatura, defter, ödeme gibi süreçlerini elektronik ortama taşıyarak personel, maliyet ve zamandan tasarruf sağlamaktadır,
  • Manuel fatura girişlerinden kaynaklı hataları minimuma indirmektedir,
  • İşletmeler istediği zaman fatura bilgilerine ulaşabilmektedir,
VakıfBank'ın sunduğu hizmetler nelerdir?

VakıfBank, özel entegratör olmak için Başkanlıkça belirlenen tüm şartları sağlamış ve testleri başarı ile geçerek özel entegratörlük ve elektronik fatura saklama hizmeti verme yetkisi almıştır. Entegratörlük kapsamında e-fatura oluşturma, mali mühürleme, fatura gönderme, fatura alma ve arşivleme hizmetleri sunulmaktadır.

A) Portal Hizmeti:

Müşterilerimiz, E-fatura hizmetimize https://efatura.vakifbank.com.tr linkinden ulaşabilir, fatura bilgilerinin girişini yaparak veya dosya ile yükleyerek e-faturasını oluşturabilir, Bankamızın mali mührü ile onaylayabilir, fatura alabilir ve saklayabilirler.

B) Muhasebe Programı (ERP) Entegrasyonu:

ERP programı ile entegrasyon talep eden müşterilerimiz aşağıdaki üç yöntemden birini tercih edebilir;


  • Native Entegrasyon: Anlaşmalı ERP firmalarının yazılımını kullanan müşterilerimiz, herhangi bir geliştirme yapmadan sadece ERP yazılımının güncel sürümü ile Bankamız e-fatura altyapısını kullanabilirler.
  • Web Servis Hizmeti: Müşterilerimiz talep ederse e-fatura hizmetini Bankamız web servislerini kullanarak kendi sistemine entegre edebilir. Böylece Portal’a ihtiyaç duymadan kendi ERP sistemine entegre olarak fatura gönderme, alma ve saklama işlemlerini gerçekleştirebilirler.
  • Adaptör Yazılım Hizmeti: Adaptör yazılımımızın müşterimizin sistemine kurulması ile müşterilerimizin kendi ERP programlarından bilgileri okunarak alıcıya iletilmesi sağlanır.

C) Arşivleme Hizmeti:Müşterilerimizin isteği doğrultusunda oluşturdukları faturalar arşivlenebilmektedir. Bu hizmet ile müşterilerimiz güvenli bir ortamda faturalarını saklayabilir, istedikleri zaman, hızlı bir şekilde ve özel sunucu desteği ile faturalarına ulaşabilirler.

Bankamız e-fatura uygulamasına dahil olmak için yapılması gerekenler nelerdir?

-Müşteri, mevcut durumda hiçbir hizmet almamış ve GİB nezdinde bir başvurusu bulunmuyor ve özel entegrasyon hizmeti almak istiyor ise;

Öncelikle GİB Başkanlığına e-fatura uygulamasından özel entegrasyon yöntemini kullanacağı belirtilerek mportal.kamusm.gov.tr/bp/mm.go adresinden online olarak başvuruda bulunur. Böylece Mali Mühür ve E-fatura uygulamasına dahil olmak için başvuru yapılmış olur.

E-fatura sistemine dahil olmak için Bakanlık tarafından yayınlanan gerekli bilgi ve belgelere www.efatura.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

-Mevcut durumda e-fatura hizmetini Portal, Doğrudan Entegrasyon veya Özel Entegratör aracılığıyla kullanıyor ve artık hizmeti Bankamızdan almak istiyor ise;

Başkanlığa ek bir bildirim ile başvuru yapılmasına gerek bulunmamaktadır. Bankamız ile iletişime geçerek protokol imzalanması yeterlidir.

İletişim bilgileri

Konu hakkında ayrıntılı bilgi almak ve Vakıfbank’ın özel entegratörlük hizmeti ile size sunduğu ayrıcalıkları öğrenmek için 444 8 724 e-fatura özel telefon hattımızdan veya efatura@vakifbank.com.tr mail adresimizden bilgi talep edebilir, sisteme dâhil olmak için en yakın Şubemiz ile irtibata geçebilirsiniz.